Memerhati,mempelajari dan menghayati...

PERINGATAN BUAT SEMUA

MAAF JIKA SESIAPA YANG MENDAPATI ADA KOMEN MENGGUNAKAN BLOG SAYA DAN BERUNSURKAN FITNAH SERTA ADU DOMBA ATAU CARUTAN DENGAN BERTUJUAN UNTUK MELAGA-LAGAKAN SAYA DENGAN BLOGGER LAIN.DEMI ALLAH DAN RASUL TERCINTA MEREKA ITU IALAH API FITNAH YANG SENGAJA MAHU MENCEMARKAN NAMA ORANG LAIN.

Dan fitnah itu lebih besar bahayanya daripada pembunuhannya. (Surah al-Baqarah, ayat 191)


Sabda Rasulullah SAW bermaksud: Tidak masuk syurga orang yang suka menyebarkan fitnah. (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

Firman Allah bermaksud: Wahai orang yang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara tidak diingini, dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan. (Surah al-Hujurat, ayat 6)


Monday, February 1, 2010

Penghinaan terhadap Ulama Ba-Alawi Habib Umar oleh penyokong PAS di forum TKO!



Bismillah


Assalamualaikum


Terlebih dahulu saya ingin memohon maaf kerana tidak meng'update blog saya sebelum ini. Tetapi kerana banyak urusan yang perlu dibereskan serta terlalu sibuk dengan kerja telah menghadkan masa saya untuk menulis di blog saya.

Banyak perkara yang berlaku termasuk pembakaran gereja, surau , penghinaan ke atas al marhum sultan Johor ,penghinaan terhadap ummul mukminin Sayeda Aisha RA, isu kepala babi dan sebagainya namun saya mengucapkan syabas kepada semua yang terlibat dalam mempertahankan agama bangsa dan negara daripada terus dirobek oleh anasir pengkhianat dan agen pemecah belah ummah.


Apa pun kembali kepada tajuk posting, di sini saya ingin menunjukkan betapa rakusnya segolongan ahli-ahli PAS berpolitik hingga sanggup mengheret ulama keturunan ahlulbait dari yemen iaitu Habib Umar hafidhullah untuk permainan politik mereka!!!! Ajib sekali golongan ini yang mengaku membawa perjuangan Islam tetapi akan menghina dan memfitnah sesiapa sahaja yang tidak seangkatan di dalam parti mereka!berikut ialah buktinya:
















posting ini dibuat di baah tajuk HABIB OMAR& AHBASY:SENJATA BARU UMNO


Adakah benar anak Haji hadi pernah membawa seseorang seperti yang diklaim oleh forumer di atas untuk membuktikan kesesatan Habib Umar? Kenapa forumer di atas menulis seolah olah gerakan para habaib akan melumpuhkan pergerakan PAS? apakah kesesatan habib Umar yang dimaksudkan???? Sesungguhnya ini adalah FITNAH yang terlalu besar untuk seorang ulama yang telah banyak berkorban harta dan diri serta keluarga untuk berdakwah ke seluruh dunia! Sanggup golongan ini mengheret para ulama habaib untuk agenda politik mereka!??? Kenapa begitu kotor sekali perjuangan politik demokrasi ala yahudi kalian??

4 comments:

Anonymous said...

salam 2 all

sekarang yemen sedang bergolak
amerika dah pun sibuk-sibuk
fitnah umat islam yemen
usa nak hapuskan habaib serta warisan nya
seperti warisan-warisan islam aswj di iraq dan afghanistan
untuk diganti dgn samada syiah, wahabi atau isle liberal

rahman said...

mudahje jawapannya.Pas itu adalah pelacur ugama.Maka dengan senang lenang mereka melacurkan ugama.Kalau nak jadi pelacur mcm tu senang je.Masuk hamPAS.

Anonymous said...

sangat menarik, terima kasih

Anonymous said...

Rasulullah s.a.w. adalah jawatan yang dilantik oleh Allah sendiri. Allah sendiri tengok dalam ramai-ramai manusia di muka bumi ini entah berapa ribu juta trillion manusia ni ada seorang di dunia ni namanya Muhammad Bin Abdullah s.a.w.

Beliau telah dilantik menjadi nabi bila umur dia 40 tahun. Waktu dia beranak jadi 40 tahun belum jadi nabi ni dia beranak, bonda dia mak dia Siti Aminah tak tahu anaknya ini akan dilantik menjadi nabi.

Sebagaimana yang disebut minggu lepas, kita menyambut maulid nabi, maulid nabi ni kerja tak sudah. Jangan ingat bila kita sambut maulid nabi ni selesai masalah. Kalau Nabi Muhammad waktu dia beranak tu serupa Muhammad Muhammad lain.

Kat kampung kita ada Muhammad,situ ada Muhammad, ada Mat, orang Melayu Kelantan panggil Mat, Mat anak kita, Mat budak kampung kita dengan Mat Bin Abdullah di Tanah Arab tu waktu dia beranak serupa aja. Yang jadi masalah, yang jadi kita dengan dia peringkat rapat ni setelah 40 tahun kemudian bila beliau jadi nabi dengan turunnya ayat Iqra'

NOTA : sila lawati klip video mengenai perkara di atas di alamat
http://hanifsalleh.blogspot.com/2010/02/tok-guru-oh-tok-guru.html