Memerhati,mempelajari dan menghayati...

PERINGATAN BUAT SEMUA

MAAF JIKA SESIAPA YANG MENDAPATI ADA KOMEN MENGGUNAKAN BLOG SAYA DAN BERUNSURKAN FITNAH SERTA ADU DOMBA ATAU CARUTAN DENGAN BERTUJUAN UNTUK MELAGA-LAGAKAN SAYA DENGAN BLOGGER LAIN.DEMI ALLAH DAN RASUL TERCINTA MEREKA ITU IALAH API FITNAH YANG SENGAJA MAHU MENCEMARKAN NAMA ORANG LAIN.

Dan fitnah itu lebih besar bahayanya daripada pembunuhannya. (Surah al-Baqarah, ayat 191)


Sabda Rasulullah SAW bermaksud: Tidak masuk syurga orang yang suka menyebarkan fitnah. (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

Firman Allah bermaksud: Wahai orang yang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara tidak diingini, dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan. (Surah al-Hujurat, ayat 6)


Friday, June 26, 2009

Hina Nik Aziz berdosa, Hina Dato Harussani dapat pahala ke?

Bismillah

Assalamualaikum


Seringkali kita lihat penyokong PAS membara dan berapi-api jikalau Nik Aziz dihina atau dikritik. Tetapi jikalau mufti seperti Dato harussani dihina oleh mereka sendiri dengan pelbagai tomahan dan cacian, boleh pula di halalkan!

Apa ulama di Malaysia ini hanya ulama dari PAS? Jika seseorang yang enggan terlibat di dalam politikal PAS terus dianggap sebagai ulama setan, ulama duit blah blah blah..


Apa 'auhtority' yang mereka ada hingga ulama yang tidak PAS boleh dihina dan dicaci tetapi ulama PAS dijunjung dan disanjung walaupun sanggup berkawan dengan shaitan??? Apa 'authority' yang mereka ada hingga ulama bukan PAS boleh diinjak dan ditomah dengan pelbagai tuduhan tidak berasas tetapi jika ulama PAS dikritik, mereka menjadi seperti orang gila dan tak keruan? Inikah Islam yang cuba PAS bawa??


Saya ada dengar hari ini perbualan hangat antara dua orang tua . Seorang mahukan melayu bersatu-Umno dan PAS, dan seorang lagi(penyokong kuat PAS) tidak mahukan perpaduan dengan UMNO.Katanya dia rela tengok kehancuran di dalam melayu tapi tidak sesekali akan bersatu dengan UMNO. AStaghfirullah. Inikah sifat seorang Islam yang mengaku kononnya memperjuangkan negara Islam? ????? Perosak agama dan kesatuan ummah lagi ada lah!Mereka lebih rela bersekongkol dengan shaitan dan meilihat kehancuran Melayu Islam di malaysia semata mata kerana dendam terhadap UMNO??? Sifat dendam ni sifat Shiatan, Tak hairanlah jikalau hingga terkeluar fatwa bahawa berkawan dengan shaitan pun boleh.Padahal terang -terang di dalam Al-Quran menyebut bahawa :""ya bani Adama alla tabudus Syaitan innahu lakum aduwwum mubin""

wa a'uthubillahi min alshaitan alrajeem


PS: PAS SUKA BERDENDAM, UJUB, TAKBUR DAN RIAK DENGAN IMAN SENDIRI, SUKA MENCARUT DAN MEMAKI SESAMA SAUDARA,,, SEMUA CIRI CIRI INI ADA PADA IBLIS YANG HINGGA KE HARI INI MASIH TIDAK MAHU SUJUD KEPADA NABI ADAM AS KERANA APA? DENDAM,UJUB,TAKBUR DAN RIAK DENGAN DIRI SENDIRI YG DIFIKIRKANNYA LEBIH BAGUS DAN BAIK DARI NABI ADAM AS.

SELAMA 50 TAHUN PAS BERKECIMPUNG DALAM BIDANG POLITIK,APA JASA PAS UNTUK UMAT ISLAM DI MALAYSIA SELAIN BERETORIK MENGENAI HUDUD YANG KINI SEOLAH-OLAH MENERIMA NASIB 'HILANG GIGI TINGGAL GUSI'??

SEMOGA ALLAH SENTIASA MELINDUNGI DAN JAUHKAN KITA DARI SIFAT-SIFAT KEJI TERSEBUT INSHALLAH AMEEN.

7 comments:

Rahman,Ahchong,Muniandy said...

Si Tua Kitol Nik Ajis ialah BARUA dalam PAS.Perosak tahap A H1N1.

Anonymous said...

Nik Aziz perogol agama..


Oops,kiasan aje ya.

Aku said...

salam saudara rahman dan anon,


nik aziz dan pas memang sudah melampau. dendam tak habis habis sampai sanggup melihat akidah serta akhlaq anak anak muda islam semakin terhakis dan jauh dari agama tetapi yg penting political game mereka tetap kekal... namun apa pun, saya kira lebih molek jika kita tidak menjadi seperti mereka dengan memberi gelaran buruk . biarlah mereka nak berkawan dengan shaitan ka, atau mengeluarkan fatwa sesat seperti tuahn mencarut, tetapi kita cuba sedaya upaya untuk tidak menjadi seperti mereka yg sudah tenggelam dlm dunia " syok sendiri"

Anonymous said...

Aku 1313 apa yang nik aziz buat, sampai akidah dan akhlak anak muda islam semakin terhakis dan jauh dari agama? Nik Aziz hanya seorang Tok Guru dan pemimpin kecil disebuah negeri yang bernama Kelantan. Macam mana seorang Tok Guru dan MB di sebuah negeri yang UMNO dakwa paling miskin boleh membuat akidah dan akhlak anak muda terhakis jauh? Siapa yang berkuasa di negara ini Kalau bukan BN yang ditunjangi oleh UMNO. Apa yang UMNO buat untuk membawa akhlak dan akidah anak-anak muda khususnya melayu. Membiarkan stesen TV menyediakan program macam akademi fatasia menguatkan akidah anak muda? Membiarkan program-program tv yang negatif menguasai kaca tv dapat membantu akhlak anak muda. Kepada sampai sekarang akta menghidu gam tak dibuat? Sedangkan anak-anak melayu di kampung dan pinggir bandar palin ramai mengalami gejala ini? Tengok dulu apabila pil estascy menyerang anak muda China lihat bagaimana golongan pemimpin China baik dari MCA atau Gerakan buat, merteka mendesak pihak berkuasa polis membuat operasi besar-besaran hingga kini isu itu senyap. Lihat bagaimana pemimpin lain menjaga anak bangsa mereka Lihat bagaimana UMNO menjaga anak bangsa? Isu gejala sosial, lepak,dadah dan hidu gam, apa tindakan drastik dan positif yang dibuat oleh pihak berkuasa? Kenapa pemimpin UMNO tidak menekan pihak berkuasa macam pemimpin China buat.
Lihat biasiswa untuk anak melayu yang belajar di IPTA ditarik dan diganti dengan pinjaman. Tengok sistem kemasukan ke U mengunakan sistem meritokrasi, siapa yang untung? Yakinlah jika betul-betul melaksanakan sistem ini tak berapa kerat anak melayu akan belajar di IPTA. Banyak lagi kemusnahan orang melayu yang dibuat oleh UMNO khususnya di zaman Tun Dr. Mahathir tapi cukuplah setakat ini. Cukup dulu nanti saya jengok lagi.

merah_s said...

Nak marah tu boleh marah, tapi janganlah smapai mencaci maki, jika kita buat begitu maka samalah kita dengan mereka. Sesungguhnya adakah sama orang2 yang tidak percaya dan orang yang percaya? Sekali-kali tidak, sesungguhnya orang2 yang tidak percaya itu tempatnya dineraka dan orang2 yang percaya mendapat kenikmatan syurga..

Aku said...

salam,

saudara anon: jangan ingat hanya dia tinggal di sebuah negeri kecil, jadi tugas dia pun kecil. tambahan pulak dia menceburi di dalam bidang agama, tanggungjawab yg berat sekali terhadap ummah apatah lagi di hadapan Allah SWT kelak. daripada dia sibok dengan hal ehwal politik and keep giving fatwa merapu yg boleh ditukar macam sesumpah( contohnya pasal angkat sumpah saiful.hari ni cakap sumpah ada dlm islam, esok esok tukar pulak sumpah tak ada dlm islam.. ni ke ulamak yg korang banggakan tu?cakap berbelit2)

tugas nik aziz lebih berat berbanding pemimpin UMNO yg tidak berimejkan islam atau sebagai ulama. kenapa ulama luar yg saya kenali tidak sibuk pun berebutkan jawatan tetapi bekerja untuk ummah dan dengan dakwah secara menyeluruh dan bukan seperti pas yg hanya berdakwah dlm markas dan teman sebantal dap..LOL..it's so hilarious!
mahu bergelar ulama tetapi sibuk dengan politik dan bila ditanya, tunding jari ke arah orang lain..macam yg awak tulislah. asyik asyik menyelahkan diri orang lain. tak mahu ke sesekali bermuhasabah diri dan lihat kecacatan dan kekurangan diri sendiri?

sepatutnya nik aziz membantu umno dalam mengembangkan islam dan mendidik kembali anak anak islam baik dari pkr atau pas atau UMno kembali kepada jalan Allah!bukan mencaci atau menghina mereka tanpa berlembut . ni tidak..korang lembut dengan kafir tetapi keras dengan sesama sedara.

ulama2 yg saya kenali juga tinggal di negara yg tidak menjalankan hudud.tetapi mereka tidak sibuk nak tegakkan hudud. tetapi mereka sedang berjuang gigih untuk kembalikan akidah dan iman anak anak islam yg sudah lama di mamah virus kafir.inilah ulama sebenar.yg mementingkan kesatuan ummah dahulu. mementingkan pengembalian kekuatan ummah dengan cara berhikmah.! bukan dengan cara duduk di kerusi MB dan beri fatwa merapu .

saudara.

fikir-fikirkanlah,jikalau nak cari ulama. carilah ulama yg menjaga kesatuan ummah dan hanya berkata2 demi Allah dan rasulNYA. Bukan berkata2 seperti sesumpah.

bukankah nabi juga telah bersabda bahawa di akhir zaman dia melihat babi dan monyet berada di atas mimbar?

berhati-hatilah dan bijak dalam menilai dan mengikut ulama..

Aku said...

salam saudara merah,

terima kasih di atas komen saudara yg wajar direnungi buat semua pembaca. kata kata yg dipetik dari ayat quran itu sememangnya ialah sandaran yg wajib dijadikan sebagai panduan buat umat islam dalam menilai ke arah mana harus diri kita tuju untuk sampai ke destini hakiki dan mengapa serta dengan siapa?