Memerhati,mempelajari dan menghayati...

PERINGATAN BUAT SEMUA

MAAF JIKA SESIAPA YANG MENDAPATI ADA KOMEN MENGGUNAKAN BLOG SAYA DAN BERUNSURKAN FITNAH SERTA ADU DOMBA ATAU CARUTAN DENGAN BERTUJUAN UNTUK MELAGA-LAGAKAN SAYA DENGAN BLOGGER LAIN.DEMI ALLAH DAN RASUL TERCINTA MEREKA ITU IALAH API FITNAH YANG SENGAJA MAHU MENCEMARKAN NAMA ORANG LAIN.

Dan fitnah itu lebih besar bahayanya daripada pembunuhannya. (Surah al-Baqarah, ayat 191)


Sabda Rasulullah SAW bermaksud: Tidak masuk syurga orang yang suka menyebarkan fitnah. (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

Firman Allah bermaksud: Wahai orang yang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara tidak diingini, dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan. (Surah al-Hujurat, ayat 6)


Tuesday, July 7, 2009

Dilarang sebut kerajaan perpaduan---> PAS seolah-olah menghina Allah dan Rasul

Bismillah

Assalamualaikum


Saya terbaca tentang amaran PAS kepada ahlinya jika berani menyebut atau mengungkit tentang kerajaan perpaduan, mereka akan diambil tindakan.

Inikah parti yang kononnya membawa Islam? Hakikatnya perbuatan mereka ini seolah-olah menghina Allah dan Rasul kerana Allah dan rasul sentiasa menyuruh kita bersatu padu dan menjaga saudara seislam. Tetapi PAS telah melanggar suruhan Allah dengan mengeluarkan larangan sampai sebut pasal kerajaan perpaduan pun tak boleh!

Pas perlu kembali kepada dasar Islam yang sebenar iaitu jalan menyatupadukan ummah. Ummah perlu di dahulukan di dalam apa jua keadaan! Pas sudah tersimpang jauh dengan kebongkakan dan keujuban mereka . Sifat ini sebenarnya telah menjatuhkan perjuangan PAS ke lumpur ditambah lagi dengan tangan tangan kotor manusia yang berpakain Islam Liberal. Ke mana Hudud kalian PAS? ke mana Negara Islam kalian PAS?Semuanya sudah dilupakan setelah kalian semua berpelukan dan bercumbuan dengan kafir yang ingin terus menerus meliberalkan fikiran orang Islam supaya jadi seperti mereka bukan? kalian asyik menunding jari ke arah UMNO tetapi kalian sendiri lupa bahawa kalian juga sudah tersasar jauh dari jalan Allah dan rasul dengan kebongkakan dan kejahilan yang terselindung!

Kata Habib Munzer( murid habib Umar HA):

mengenai hudud dan hukum syariah islam wajib diberlakukan bukan hanya diseluruh negara islam, namun diseluruh dunia, karena dunia ini milik Allah swt, dan hudud adalah syariah Allah, maka hukum ALlah lebih berhak ditegakkan dari semua hukum manusia,

namun kita perlu melihat kemampuan ummat yg dalam kerusakan dan kebobrokan iman ini tak akan mampu menerimanya, dan pemberlakuan itu justru akan memperkeruh keadaan karena mereka tak siap menerima hukum Allah,

maka hal yg perlu dibenahi bagi mereka yg ingin menegakkan hukum Allah, adalah bimbingan akhlak ummat, pengalihan idola mereka kepada Nabi saw, tarbiyah budi pekerti dan pengenalan sunnah pada mereka, yg kemudian akan muncullah generasi pencinta sunnah, yg kemudian akan semakin meluas dan banyak. mulailah muncul rumah rumah nabawiy, rumah rumah orang yg mencintai Rasul saw, lalu mulailah bertetangga, lalu muncullah dan terpilihlah rt yg mencintai sunnah, lalu makin meluas hingga rw, lurah dan akhirnya pemimpin pemimpin kita adalah pemimpin yg mencintai sunnah, dan mulai dari pemimpin hingga rakyatnya adalah mayoritas yg mencintai sunnah, barulah hudud diberlakukan tanpa paksaan.

demikian saudaraku secara ringkasnya saja, namun penjabarannya butuh waktu belasan tahun untuk membangun generasi nabawiy ini.''''


Nah ini sebenarnya yang perlu di perjuangkan oleh ulama.Kembalikan sinar Islam di dalam sanubari anak anak Islam dengan gigih dan berhikmah. Bukan dengan jalan yang PAs perasan sekarang ni..Bantu kerajaan dalam mendidik anak anak Islam. Bukan kucar kacirkan ummah, wahai golongan PAS!

Bersatulah wahai umat Islam ...Tinggalkan golongan yang sombong dan terus menerus berfikiran seolah-olah mereka itu sudah bagus Islamnya. Walhal hanya Allah sahaja yang tahu siapa lebih bagus dan siapa yang lebih teruk imannya!

0 comments: