Memerhati,mempelajari dan menghayati...

PERINGATAN BUAT SEMUA

MAAF JIKA SESIAPA YANG MENDAPATI ADA KOMEN MENGGUNAKAN BLOG SAYA DAN BERUNSURKAN FITNAH SERTA ADU DOMBA ATAU CARUTAN DENGAN BERTUJUAN UNTUK MELAGA-LAGAKAN SAYA DENGAN BLOGGER LAIN.DEMI ALLAH DAN RASUL TERCINTA MEREKA ITU IALAH API FITNAH YANG SENGAJA MAHU MENCEMARKAN NAMA ORANG LAIN.

Dan fitnah itu lebih besar bahayanya daripada pembunuhannya. (Surah al-Baqarah, ayat 191)


Sabda Rasulullah SAW bermaksud: Tidak masuk syurga orang yang suka menyebarkan fitnah. (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

Firman Allah bermaksud: Wahai orang yang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara tidak diingini, dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan. (Surah al-Hujurat, ayat 6)


Thursday, July 30, 2009

Penyokong Pas Menggelarkan Mufti Tan Sri Harussani sebagai "Pelacur"

Source : http://www.malaysiawaves.com/2009/07/harussani-ulama-yang-melacurkan-diri.html

Harussani. Ulama yang Melacurkan Diri untuk UMNO


Kalau ada ulama yang boleh dikategorikan sebagai pelacur, namanya ialah Harussani Zakaria. Beliau adalah "pelacur" kelas atas untuk UMNO.


Kalau kita baca tulisan2 ulama2 muhaqiqin yang terdahulu, tiada perkara yang baik yang diungkap mereka bagi menerangkan kedudukan ulama2 yang menjual maruah dan agama mereka demi kepentingan pribadi mereka. Ulama seperti Harussani ini adalah antara ulama2 yang dikeji oleh ulama2 muhaqqiqin yang terdahulu.

Harussani ini TIDAK LAYAK MEMBUAT FATWA kerana beliau tiada ilmu untuk membuat fatwa. Beliau tidak pernah belajar dan menyambung pelajaran beliau untuk melayakkan diri beliau membuat fatwa.

Siapa Harussani Berbandin Tok Guru Nik Aziz

Juak2 UMNO mencuba untuk menaikkan taraf Harussani kononnya lebih tinggi dari Tok Guru NIk Aziz.

Padahal Harussani ni, pegi Universiti pun tak pernah. Berbanding Tok Guru Nik Aziz yang mendapat MA dari Al Azhar.

Harussani, cakap Arab pun tak boleh. Tok Guru Nik Aziz, bukan setakat fasih bahasa Arab, tapi fasih bahasa Urdu dan beberapa bahasa lain

Jadi, berhentilah menaikkan taraf Harussani. Harussani adalah pembohong dan penipu.


Komen Saya:

Anda semu nilaikanlah sendiri mentaliti orang-orang ni yang tak sanggup Nik Aziz mereka di hina tetapi menghina ulama lain kerana menegur dan mengkritik mereka.Inikah orang yang akan menjadi pejuang Islam???? Jangan percaya lah orang yang macam ni. Semakin hari semakin mengarut..Itulah, suka sangat berkawan dengan Shaitan, inilah akibatnya diri sendiri pun bersikap ala-ala shaitan !! Tok Guru dengan anak murid sama saja perangainya..
Bukan itu sahaja. malah ada komen dari pembaca blog tersebut apabila ditanya dan diminta oleh pembaca blog yang lain supaya tidak menulis perkara yang sedemikian dengan mengatakan bahawa apakah para sahabat yang menyokong Muawiyah ketika perbalahan antara Muawiyah dan Imam Ali pun dikira melacur? jawab Anon penyokong PAS:

Anonymous said...

sama la..sahabat yg tak sokong sy ali memang melacurkan diri untuk muawiyah



Astaghfirullah..sampaikan sahabat nabi pun dikatakan menjadi 'pelacur'???

Ini rupanya adab orang dan penyokong pAS ?????

8 comments:

Anonymous said...

Kalau ULAMA UMNO benar-benar berani kerana agama keluarkanlah fatwa mengenai ISA. adakah mereka benar-benar perjuangkan agama.

Anonymous said...

Apakah Fatwa mengenai ISA,manakah ulama yang dapat mengeluarkan fatwa berkaitan ISA>

PermatangPASir said...

Pelacur Politik
Dulu kata sure heboh harammmmm
Skarang boleh pulak.. dah halal ke?

Apa ni... kejap haram, kejap halal
Ulamak apa macam ni?
Pendirian boleh berubah rubah... ada masyukkkkk ker?

Ke takut periuk nasik terjejas kalau bertentangan dengan sang penguasa.

Ularmamak Penakut....

PermatangPASir said...

Cis penakut.... nak tapis dulu ker komen orang

Kalau macam ni x payah la berblog
Penakut Macam Sial

Aku said...

salam,

hahaha,,tengoklah penyokong Pas berkata-kata.. saya tinggalkannya untuk orang lain buat penilaian.. nak tapis komen buat apa? bukan mcm boss korang tuh.. yg 'lepas'kan komen menjilat sahaja.. aku ada kerja.. tu yg lama x bukak blog..baru hari bukak and tengok ada komen dari puak penjilat dap.. lain kali kalau tak tau apa, jangan dok buat fitnah kat org..diri korang tu yg suka buruk sangka dan memfitnah..aku tau la sebab dulu aku pernah duduk dengan puak hamPAS selama 15 tahun..bukan sebagai penyokong tegar tapi sebagai pemerhati ..memang korang ni sah menggunakan islam untuk politik kotor! Ulamak korang pulak ulamak peti undi... kerana undi sanggup putar belitkan ayat quran.. sanggup menghalalkan apa yg diharamkan..

kalau korang ni semua dah cop diri korang ahli syurga, jangan dok tuding kesalahan org lain.. perbetulkan diri korang dulu.. bila org gelarkan korang dengan gelaran buruk korang pandai nak naik angin.. tapi korang siap panggil org pelacur lah..sampai sahabat nabi pun korang sanggup mengiyakan sebagai pelacur..Na3uthubillah min thalik.. suka mendoakan kejahanaman org lain walhal Allah dan rasul menegah dan benci perkara nih..

hahaha, dasar suka putar belit ni memang akan suka tunding jari ke arah orang lain..

Panglima Perang Cyber said...

orang hina mufti memang tak akan dapat dimaafkan !!!

merah_s said...

Marilah kita sama2 berjuang kerana Allah SWT. Tegakkan kalimah Allah hanya dengan mengikut contoh yag telah nabi tunjukkan, bukan dgn kepala hotak kita sendiri.. Kita ni siapa?

jess@pu3pulai said...

sahabat yg tak sokong ali = pelacur utk muawiyah?

wahh.....ini dah sentimen syi'ah ni...
bahaya!!!