Memerhati,mempelajari dan menghayati...

PERINGATAN BUAT SEMUA

MAAF JIKA SESIAPA YANG MENDAPATI ADA KOMEN MENGGUNAKAN BLOG SAYA DAN BERUNSURKAN FITNAH SERTA ADU DOMBA ATAU CARUTAN DENGAN BERTUJUAN UNTUK MELAGA-LAGAKAN SAYA DENGAN BLOGGER LAIN.DEMI ALLAH DAN RASUL TERCINTA MEREKA ITU IALAH API FITNAH YANG SENGAJA MAHU MENCEMARKAN NAMA ORANG LAIN.

Dan fitnah itu lebih besar bahayanya daripada pembunuhannya. (Surah al-Baqarah, ayat 191)


Sabda Rasulullah SAW bermaksud: Tidak masuk syurga orang yang suka menyebarkan fitnah. (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

Firman Allah bermaksud: Wahai orang yang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara tidak diingini, dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan. (Surah al-Hujurat, ayat 6)


Friday, August 21, 2009

Kononnya Aib Rohaizad dibuka di pentas politik kerana kezaliman ke atas muslimah..

Bismillah

Assalamualaikum


Wah hebat sungguh ya PAS hingga sanggup membuka aib dan pekung orang Muslim lain sampai dah bergoyang rumah tangga orang itu.Kononnya dengan alasan kezaliman ke atas muslimah..

Kalau benar nak berjuang akan nasib muslimah yang teraniaya kerana si suami yang tidak bertanggungjawab, kenapa tidak sahaja membawa perkara ini ke mahkamah syariah? Kenapa perlu di bawa ke atas pentas politik wahai ahli PAS? Apakah pentas politik PAS kini telah menjadi mahkamah syariah juga selain undi PAS dapat syurga?


Membuka pekung di dada orang bukan ajatran Islam yang benar. Iya hanya ajaran orang Yang perasan dia itu terlebih Islam dari orang lain.

Rasulullah SAW bersabda bermaksud: "Sesiapa yang menutup keaiban orang Islam maka Allah menutup keaibannya pada hari kiamat." (Hadis Riwayat Muslim Abu Daud dan At-Tirmizi)




"""Cuba kita sama-sama teliti satu kisah di zaman Nabi Musa a.s. Pada suatu ketika Bani Israel ditimpa musim kemarau yang berpanjangan. Mereka berkumpul dan datang menemui nabi.

Mereka berkata: "Ya Kaliimallah! Berdoalah kepada Tuhanmu agar Dia menurunkan hujan kepada kami."

Berangkatlah Nabi Musa bersama kaumnya menuju ke padang pasir yang luas. Dengan jumlah yang ramai itu mereka berdoa dalam keadaan lusuh dan penuh debu, haus serta lapar.

Nabi Musa berdoa: "Ilaahi! Asqinaa ghaitsak...wansyur 'alaina rahmatak..."

Selepas itu langit tetap saja terang benderang, matahari pun bersinar makin berkilauan. Maknanya segumpal awan pun tidak muncul jua.

Kemudian Nabi Musa berdoa lagi: "Ilaahi...asqinaa..."

Allah pun berfirman kepada Nabi Musa, maksudnya: "Bagaimana Aku akan menurunkan hujan kepada kalian sedangkan di antara kalian ada seorang hamba di kalangan yang hadir berdoa bermaksiat sejak 40 tahun lalu. Umumkanlah di hadapan manusia agar dia berdiri di hadapan kalian semua. Kerana dialah Aku tidak menurunkan hujan untuk kalian..."

Lalu Nabi Musa pun berteriak di tengah-tengah kaumnya: "Wahai hamba yang bermaksiat kepada Allah sejak 40 tahun...keluarlah ke hadapan kami...kerana engkaulah hujan tidak turun..."

Seorang lelaki melirik ke kanan dan kiri. Tidak seorang pun yang keluar di hadapan manusia. Saat itu pula dia sedar kalau dirinyalah yang dimaksud.

Dia berkata dalam hatinya: "Kalau aku keluar ke hadapan manusia, maka akan terbuka rahasiaku. Kalau aku tidak berterus terang, maka hujan pun tidak akan turun."

Hatinya pun gundah gulana. Air matanya pun menetes, menyesali perbuatan maksiatnya, sambil berkata di dalam hati: "Ya Allah! Aku sudah bermaksiat kepada-Mu selama 40 tahun. Selama itu pula Engkau menutupi aibku. Sungguh sekarang aku bertaubat kepada-Mu, maka terimalah taubatku."

Tidak lama selepas pengakuan taubatnya itu, awan-awan tebal pun muncul. Semakin lama semakin tebal menghitam dan akhirnya turunlah hujan.

Nabi Musa kehairanan. "Ya Allah, Engkau sudah turunkan hujan kepada kami, namun tidak seorang pun yang keluar di hadapan manusia."

Allah berfirman, maksudnya: "Aku menurunkan hujan kepada kalian oleh sebab hamba yang kerananya hujan tidak kunjung turun."

Nabi Musa berkata: "Ya Allah! Tunjukkan padaku hamba yang taat itu."

Allah berfirman, maksudnya: "Ya Musa, Aku tidak membuka aibnya padahal dia bermaksiat kepada-Ku. Apakah Aku membuka aibnya sedangkan dia taat kepada-Ku!" ""

Klik sini



Lihatlah bagaimana Allah menutup aib hambaNya yang pada awalnya telah membuat maksiat selama 40 tahun tetapi apabila dalam beberapa minit dia mengeluh dan meminta ampun serta bertaubat kepada Allah, Allah mengampuninya.

Allah berfirman, maksudnya: "Ya Musa, Aku tidak membuka aibnya padahal dia bermaksiat kepada-Ku. Apakah Aku membuka aibnya sedangkan dia taat kepada-Ku!" ""


Lihat lah wahai kaum muslimin sekalian. Allah tidak membuka aib seseorang walaupun dia bermaksiat kepadaNya! Jika mahu, tentulah Allah boleh beritahu saja kepada Nabi Musa siapa orang tersebut dan terus memintanya keluar di hadapan khalayak orang ramai.Tetapi Maha Suci Allah Yang Maha Pengasih lagi Penyayang, apa yang disuruh Allah supaya nabi Musa mengkhabarkan berita tentang orang yang membuat maksiat itu ialah hikmahNya supaya orang tersebut bertaubat!

Ya Allah Sesungguhnya Dikau maha Pengasih Lagi Maha Pengampun. Maha menutup aib aib dan kesalahan makhluqmu walaupun kami selalu membuat perkara-perkara yang Engkau larangi. Kepada Engkau kami berserah kepada Engkau Kami meminta pertolongan.

Tapi apa yang dibuat oleh ustaz ustaz peti undi duniawi kotor ini??? Mereka menjadikan ayat ayat Allah untuk membuka pekung dada orang Islam lain semata-mata untuk meraih undi politik mereka. Tiba-tiba mereka menjadi hero kepada wanita muslimah yang kononnya teraniaya oleh seorang suami yang tidak bertanggungjawab.Tetapi ke mana mereka selama ini apabila ada di kalangan pemimpin mereka yang menghadapi tuduhan tidak bertanggungjawab ke atas isteri mereka malah ada yang berkelakuan buruk ke atas isteri mereka lagi menjelikkan?

bagaimana pula dengan nasib Saudara saiful Bukhari yang sanggup mengangkat sumpah di dalam rumah Allah malah memegang Al-Quran untuk membuktikan bahawa dakwaannya terhadap Anwar Ibrahim bukan rekaan semata-mata? Ke mana ustaz-ustaz peti undi pergi? Malah mereka mengecam seorang budak muda yang beragama Islam ini hanya kerana tertuduh ialah sekutu mereka. mereka tidak langsung mahu memberi ruang keadilan kepada Saiful Bukhari malah memutar belitkan sumpah beliau sebagai palsu dan tidak benar!!


Sandiwara apa yang ustaz-ustaz peti undi sedang lakonkan??? Pasti semuanya demi meraih undi untuk peti mereka.


Jika benar mereka mahu menegakan keadilan untuk si muslimah yang terlibat, pastikan kesalahan yang sama dibuat oleh pemimpin mereka sendiri di bawa ke atas pentas politik mereka juga. Ini baru dinamakan keadilan. Tapi keadilan bagi puak ini hanya apabila menguntungkan pihak mereka. Apa apa yang merugikan pihak mereka akan disembunyikan dan di pertahankan bermati-matian walaupun ternyata ianya salah.

PS: Kenapalah orang2 pas ni suka sangat membuka aib orang? Ada satu orang PAS yg saya kenal, suka sangat buka aib orang sampai aib orang-orang mati yang dimandikannya pun dibuka dan di ceritakan kepada orang lain! Buruk sungguh perlakuan orang2 yang sebegini!

2 comments:

wénkt said...

tak lama PR tu

SSS said...

Tuan,

Maafkan kami kerana membuat jemputan kepada Tuan secara am seperti dibawah:-

Yang berbahagia Dato/Datin/Tuan/Puan/Saudara/Saudari,

Dengan segala hormatnya kami memaklumkan bahawa kami akan melancarkan portal “Satu Sekolah Untuk Semua (SSS)” di

http://satusekolahuntuksemua.wordpress.com.

Kami menjemput anda untuk melayari laman web tersebut selepas Sambutan Merdeka 12tengahmalam pada 31 Ogos 2009. Anda dipersilakan untuk melayari tab “e-patriot”

(http://satusekolahuntuksemua.wordpress.com/patriotsinsuppor/)

di mana kami telahpun menyenaraikan laman citra anda di bawah senarai “e-patriot” (“Patriots displaying SSS Logo”). Kami ingin merakamkan rasa penghargaan kami yang tidak terhingga di atas sokongan anda terhadap Kempen SSS ini apabila anda telah mempamirkan logo SSS di laman citra anda. Terima kasih di atas sokongan berterusan anda terhadap Kempen SSS ini.

______________________

It is our honor to inform you that we will be launching "Satu Sekolah Untuk Semua (SSS)" portal at

http://satusekolahuntuksemua.wordpress.com

Please visit the website after the 12midnite Merdeka celebration on 31 August 2009 and check out the "e-patriot" tab

(http://satusekolahuntuksemua.wordpress.com/patriotsinsuppor/).

We have listed your blog site under the "e-patriot" list (Patriots displaying SSS Logo). We wish to record our utmost appreciation for your support toward SSS campaign by displaying SSS logo at your blog site. Thank you for your continuous support toward the SSS campaign.


Terima kasih.

Satu Sekolah Untuk Semua