Memerhati,mempelajari dan menghayati...

PERINGATAN BUAT SEMUA

MAAF JIKA SESIAPA YANG MENDAPATI ADA KOMEN MENGGUNAKAN BLOG SAYA DAN BERUNSURKAN FITNAH SERTA ADU DOMBA ATAU CARUTAN DENGAN BERTUJUAN UNTUK MELAGA-LAGAKAN SAYA DENGAN BLOGGER LAIN.DEMI ALLAH DAN RASUL TERCINTA MEREKA ITU IALAH API FITNAH YANG SENGAJA MAHU MENCEMARKAN NAMA ORANG LAIN.

Dan fitnah itu lebih besar bahayanya daripada pembunuhannya. (Surah al-Baqarah, ayat 191)


Sabda Rasulullah SAW bermaksud: Tidak masuk syurga orang yang suka menyebarkan fitnah. (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

Firman Allah bermaksud: Wahai orang yang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara tidak diingini, dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan. (Surah al-Hujurat, ayat 6)


Sunday, July 19, 2009

Mungkinkah Tak lama lagi koloni anak luar nikah di malaysia bertambah hasil perjuangan Pakatan Rakyat?

bismillah

Assalamualaikum,

Saya terbaca di blog saudara parpukari mengenai salah satu ucapan pemimpin Pakatan Rakyat iaitu Dr xavier yang mencadangkan kepada Kerajaan Selangor tanggung sara hidup teman wanita Beng Hock dan bayi hasil hubungan mereka (luar nikah). Klik di sini

Wah, amacam PAS? setuju kah? walhal Islam berusaha keras untuk mengelak dari terbentuk masyarakat hasil dari anak luar nikah, tetapi PAS kini tinggal bersama golongan yang memperjuangkan hak orang berzina dan anak luar nikah supaya dapat membentuk sebuah masyarakat yang dikatakan mempunya "freedom of speech and life".

Syabas PAs kerana berjaya bersekedudukan dengan orang-orang yang memperjuangkan masyarakat penzina yang melahirkan anak luar nikah yang tak berdosa. Oh Umno pulak bagaimana ya? Umno pulak tidak bersikap hipokrit dengan menyamakan perjuangan mereka seperti nabi . Dosa-dosa dan keburukan yang mereka lakukan tidak memalitkan perkataan Islam itu secara umum tetapi PAS ( parti Islam se-malaysia) yang meletakkan ISLAM di dalam nama PARTI sudah berjaya dengan cemerlang terbilang dan gemilang bersekedudukan dengan orang yang membela penzina malah mencadangkan kerajaan negeri supaya anak luar nikah ini diberi taraf istimewa berbanding anak anak pejuang pejuang askar yang pernah mati ditembak komunis atau pengkhianat negara atau musuh negara!! Tahniah PAS ! Tahniah PAS!

Ps: anak luar nikah memang tak berdosa.yang berdosa jantan dan betina yang berzina dan menghasilkan anak luar nikah ini.namun begitu, Islam telah meletakkan pelbagai hukuman bagi menghalang nasib anak anak yang tak berdosa bergelar sebagai 'anak luar nikah'. sebab itu salah satunya islam tidak mengiktiraf anak luar nikah .

4 comments:

TAAVEEKUN PERAK said...

PAS dan gerombolan nya telah hilang pedoman.mungkin tuhan telah menutup mata hati mereka kerana hobi mereka mencaci dan menghina sesama islam.

Arif Omar said...

saya amat setuju amat sangat

Anonymous said...

Lilin ikut Graceland dan vatican..

Anak luar nikah ikut Brad Pitt..

Pengkebumian ikut Los Angeles..

Ahli kumpulan Jackson5 mula buat tour, depa pun nak mula buat tour.

Rock betul la mereka nih semua..

KARUT

Aku said...

salam

rahman ah chong muniandy ,arif omar dan karut,

pas untuk islam sudah dikuburkan kot sebab tu sekarang ini muncul

pas for all = demi peti undi halal dan haram aku sebat dengan menggunakan Islam