Memerhati,mempelajari dan menghayati...

PERINGATAN BUAT SEMUA

MAAF JIKA SESIAPA YANG MENDAPATI ADA KOMEN MENGGUNAKAN BLOG SAYA DAN BERUNSURKAN FITNAH SERTA ADU DOMBA ATAU CARUTAN DENGAN BERTUJUAN UNTUK MELAGA-LAGAKAN SAYA DENGAN BLOGGER LAIN.DEMI ALLAH DAN RASUL TERCINTA MEREKA ITU IALAH API FITNAH YANG SENGAJA MAHU MENCEMARKAN NAMA ORANG LAIN.

Dan fitnah itu lebih besar bahayanya daripada pembunuhannya. (Surah al-Baqarah, ayat 191)


Sabda Rasulullah SAW bermaksud: Tidak masuk syurga orang yang suka menyebarkan fitnah. (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

Firman Allah bermaksud: Wahai orang yang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara tidak diingini, dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan. (Surah al-Hujurat, ayat 6)


Thursday, December 31, 2009

Kesal dan sungguh kesal..Nama Allah dijual setelah beratus tahun dipertahankan di tanah Melayu..

Bismillah

Assalamualaikum


KUALA LUMPUR: Mahkamah Tinggi (Bahagian Rrayuan dan
Kuasa-Kuasa Khas) di sini, sebentar tadi memutuskan bahawa perkataan "Allah"
boleh digunakan dalam penerbitan Herald Catholic Weekly.

Hakim Datuk Lau Bee La membuat keputusan itu selepas membenarkan permohonan semakan kehakiman oleh Gereja Katolik.



Komen:

Apa dah jadi? sekejap dibenarkan sekejap tidak dibenarkan? ditambah lagi dengan sokongan dari parti yang mempergunakan Islam, maka 'Allah' telah dijual dan diperjudikan nasib kalimah ini di mahkamah dunia yang kotor lagi sementara.

Sejak beratus-ratus tahun kalimah Allah berdiri kukuh menjadi simbolik satu-satunya agama yang benar di sisi Allah ialah Islam di tanah Melayu, tetapi kini kalimah itu telah dijual oleh golongan penggemar dan pencinta duniawi. Saya berasa amat sedih dan sungguh sedih dan tidak tahu apa yang bakal menimpa nasib ummat islam di malaysia jika keadaan berterusan begini dengan perpecahan ummah yang merebut 'muka' al kafiroon' demi kuasa demokrasi ciptaan manusia yang kotor.

Bukankah sudah terang lagi bersuluh tattik kotor musuh Allah hendak mncemari nama Allah yang mreka sendiri tidak percayakan kewujudanNya melalui islam agama yang haqq lagi benar? Bukankah mereka sebelum ini selalu mempersoalkan kedudukan Islam iaitu agama yang diredhoi Allah hingga ke akhirat ? Bukankah Bahasa melayunya untuk 'God" ialah Tuhan? Bukankah mereka ini semua bukan berlidah arab? Jadi apa tujuan mereka mengheret kalimah Allah ke dalam mahkamah duniawi kotor ?

Terasa longlai dan sedih sekali dengan sikap ummat Islam melayu di tanah Melayu ini yang kini asyik merebut kuasa duniawi hingga musuh nyata dianggap kawan setia. Hinggakan sanggup menggadai nyawa demi musuh Allah tetapi berbunuhan dan bercakaran sesama saudara demi menjaga kedudukan musuh Allah. Inikah yang dikatakan akhir zaman? Teringat saya antara pesanan Rasulullah sebelum pergi menemui kekasihnya yang HAQ, supaya jangan berlawan ssama saudara. Tetapi wasiat ini tidak dihiraukan. Ummat baginda tidak mnghormati lagi hasrat dan pesanan Nabi malah masing-masing sibuk mementingkan jawatan dan kuasa tanpa memperdulikan nasib ummah..tatkala saya menulis entri kali ini, air mata saya bercucuran, saya sudah tidak tertahan melihat semakin hari semakin Islam dipermainkan di tanah Melayu..

Telah banyak nikmat yang Allah beri kepada kaum Melayu sebagai imbalan menerima Islam tanpa perlu diperangi atau dimusuhi. Satu-satunya kaum bukan Arab yang menjadi sinonim dengan Islam tetapi kini sebilangannya seolah-olah hendak kembali kepada rupa jahiliyyah. Semoga masih tersisa golongan yang benar-benar tulus memperjuangkan Islam dan hak yang diberi Allah kepada kalian semua di atas nama Allah dan Rasul..

3 comments:

lagenda said...

Salam Ziarah.....

Kejutan Tahun Baru....Inilah kemenangan yang ditunggu oleh sesetengah pihak.Kesal sunguh kesal jika kalimah ALLAH digunakan sewenang-wenangnya untuk agama lain

YEOP PARIT said...

Salam perjuangan dan salam zirah

AbgTuah said...

AYUH KITA BERJUANG..KITA PATAHKAN HUJAH KHALID SAMAD.

http://www.khalidsamad.com/2010/01/ismu-allah-siar-ulang.html