Memerhati,mempelajari dan menghayati...

PERINGATAN BUAT SEMUA

MAAF JIKA SESIAPA YANG MENDAPATI ADA KOMEN MENGGUNAKAN BLOG SAYA DAN BERUNSURKAN FITNAH SERTA ADU DOMBA ATAU CARUTAN DENGAN BERTUJUAN UNTUK MELAGA-LAGAKAN SAYA DENGAN BLOGGER LAIN.DEMI ALLAH DAN RASUL TERCINTA MEREKA ITU IALAH API FITNAH YANG SENGAJA MAHU MENCEMARKAN NAMA ORANG LAIN.

Dan fitnah itu lebih besar bahayanya daripada pembunuhannya. (Surah al-Baqarah, ayat 191)


Sabda Rasulullah SAW bermaksud: Tidak masuk syurga orang yang suka menyebarkan fitnah. (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

Firman Allah bermaksud: Wahai orang yang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara tidak diingini, dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan. (Surah al-Hujurat, ayat 6)


Wednesday, August 12, 2009

Tunding Jari: Budaya Nik Aziz dan Pas




KOTA BAHARU: Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat tidak membantah tindakan segelintir pemimpin DAP menghina Islam kerana parti itu bukan parti Islam dan kefahaman mereka terhadap Islam mungkin tidak mendalam.

Beliau sebaliknya menyalahkan sikap pemimpin Islam yang menolak ajaran Islam sehingga agama itu tercemar dan telah disalah ertikan kesuciannya oleh mereka yang bukan Islam.

"DAP kalau hina Islam pasal dia bukan Islam. Yang orang Islam tolak Islam itu lebih menghina Islam," katanya kepada pemberita di sini hari ini ketika diminta mengulas tindak tanduk beberapa pemimpin DAP kebelakangan ini yang dilihat menghina Islam.

Nik Aziz berkata untuk meningkatkan kefahaman DAP terhadap Islam, Pas sebagai rakan kepada DAP dalam pakatan pembangkang, mengambil pendekatan memberi penerangan kepada pemimpinpemimpin parti itu supaya mereka lebih memahami Islam.

"Kita mendekati mereka melalui forum, wacana dan perbincangan," katanya.

Nik Aziz juga mempertikaikan tindakan pihak tertentu yang melabelkan penasihat Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai pengkhianat.

Sebaliknya beliau berkata perkara yang patut dipertikaikan adalah jika berlaku kepincangan dalam pelaksanaan dasar PKR dan bukannya membuat serangan peribadi.

"Kenapa nak serang batang tubuh orang. Sepatutnya seranglah dasar PKR. Saya rasa malu dengan orang Melayu sekarang yang menyerang batang tubuh orang," katanya.BERNAMA








Komen:

Asal DAP berbunyi sumbang, Nik Aziz dan konco2nya pasti melindungi mereka walaupun bunyi-bunyian tersebut menghina Islam! Kononnya PAS parti Islam.Pas parti yang nak menegakkan negara Islam. Pas parti yang memperjuangkan quran dan sunnah.Tetapi apabila DAP menghina Islam, menghina institusi Islam, Nik Aziz pasti menunding jari ke arah orang lain.Alah, serupa macam kes buku Shahnon " SHit" lah.Apabila dipersoalkan mengenai kandungan buku tersebut yang dihiasi dengan maki carut , Nik Aziz mengeluarkan fatwa "Tuhan Pun Mencarut". Logik kah "P*** M**" dibandingkan dengan perkataan-perkataan yang diturunkan oleh Allah di dalam Al-Quran???! Na'uthubillah Min Thalik! Semoga Allah melindungi kita daripada terjerumus memfitnah Tuhan Pemilik Semesta Alam.

Berbalik kepada isu di atas, yang pastinya Nik Aziz sekali lagi menunding jari ke pihak lain apabila isu DAP menghina Islam sedang panas ketika ini.Di mana kredibiliti dan keikhlasannya sebagai orang yang berpengetahuan agama di dalam perkara ini? Kenapa hanya mendiamkan diri tanpa menegur perbuatan khianat DAP tersebut?!! Kenapa tak habis-habis menunding jari ke arah orang lain?! Sekurang-kurangnya nyatakan pendirian kamu sebagai orang agama bahawa perbuatan mereka itu salah! Nyatakan bahawa mereka perlu menghormati sentimen orang2 Islam dan menghormati agama Islam di negara ini. Rasanya sudah lama PAS dan DAP berpakatan sejak sebelm Parti Kelentong rakyat wujud.Tetapi PAS masih tidak dapat menghentikan DAp dari bersikap prejudis terhadap Islam!Oh,lupa saya. Strategi berdakwah PAs ialah nak berdakwah kepada DAP kena ambil masa..kena sabar. kena sopan santun.. kena lemah lembut.. Tapi kalau nak berdakwah kepada sesama Islam kena mencarut, kena maki, kena menghina, kena keras...Tak gitu Pas?tak Gitu Nik Aziz? Pas Oh Pas.. Sungguh bertentangan strategi berdakwah kalian dengan ajaran Al-Quran..




Firman Allah SWT



Muhammad itu adalah utusan Allah dan orang-orang yang bersama dengan dia adalah keras terhadap orang-orang kafir, tetapi berkasih sayang sesama mereka, kamu lihat mereka ruku’ dan sujud mencari karunia Allah dan keridhaan-Nya, tanda-tanda mereka tampak pada muka mereka dari bekas sujud. Demikianlah sifat-sifat mereka dalam Taurat dan sifat-sifat mereka dalam Injil, yaitu seperti tanaman yang mengeluarkan tunasnya maka tunas itu menjadikan tanaman itu kuat lalu menjadi besarlah dia dan tegak lurus di atas pokoknya; tanaman itu menyenangkan hati penanam-penanamnya karena Allah hendak menjengkelkan hati orang-orang kafir [dengan kekuatan orang-orang mu’min]. Allah menjanjikan kepada orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal yang saleh di antara mereka ampunan dan pahala yang besar. (29)” (Surah Al-Fath)





Semoga Allah memberi petunjuk kepada kalian dan mengadili kalian secukup-cukupnya kerana mempergunakan agamaNya untuk memecahbelahkan lagi kesatuan Ummat Nabi Muhammad!


7 comments:

Anonymous said...

Aminnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn......

ajijasin said...

salam alaikum...

nikol ajis ni bagi aku memang
tok guru yg dah tak boleh dibuat rujuk pasal AGAMA ISLAM!!!

ntah apa apa yg dicakap...
ntah apa apa yg dihamburkan
dari mulut dia ni!!!

dia sedar tak apa yg dia cakapkan tu!!!
dia waras tak apa yg keluar dari mulut dia tu!!!

dia skrg telah membentangkan
permaidani utk
DAP KAPIR HARBI MASUK CAMPUR DALAM HAL EHWAL KESUCIAN AGAMA ISLAM!!!

dia sekarang telah membuka pintu seluas luasnya utk
DAP KAPIR HARBI MEMGHENTAM DAN MEMBELASAH MENGHINA KESUCIAN AGAMA ISLAM!!!

TIADA APA LAGI HALANGAN UTK
DAP KAPIR HARBI MEMPEROLOKKN MENGHINA AGAMA ISLAM!!!

KERANA DAP KAPIR HARBI TAK PEDULI
APA YG AKAN DIJAWAB DAN BANTAHAN OLEH PARA ULAMA ISLAM YG LAIN!!!
APALAGI DIBANTAH OLEH ORG MELAYU KESELURUHANNYA!!!

SEMEMANGNYA NIKOL AJIS!!!
TELAH MENGHIDANGKN SATU MALA PETAKA
YG AKAN MENYEBABKN PERTELINGKAHN ANTARA AGAMA DAN KAUM!!!

MAKA BERSIAP BERSEDIALAH BANGSA MELAYU!!!

AGAMA AKU JANGAN NGKAO LUDAH!!!
MAUT PADAHNYA!!!
RAJA SULTAN AKU JANGAN NGKAO LANGKAH!!!
SANGGUP BERTIKAM BERLEMBING!!!
BERCERAI NYAWA DARI BADAN NGKAO NANTI!!!

Aku said...

salam anon dan saudara ajijasin,

tak tahulah apa nak jadi dengan nik aziz nih.. senang2 saja dia bela dap tu.. konon beri alasan mereka bukan islam.. habis tu, orang bukan islam yang dok hina nabi, lukis cartoon nabi, flush quran dalam toilet, semua tu kira nik ajis nak kata apa? jangan marah sebab dia orang bukan islam? biarkan saja??

ulama kalau jadi hipokrit memang menyusahkan ummat..yg jadi carca marba jugak ialah ummat..

Anonymous said...

menuding jari mereka untuk melihat diri mereka...

" حاسبوا أنفسكم قبل أن تحاسبوا "
" (Hisablah) dirimu sebelum dihisab dihadapan Allah kelak"

ajijasin said...

salam alaikum...

memang sedap membantai menghentam membelasah org lain!!!
MANA PERGINYE PEJUANG PENDOKONG
KEPALA2 DALAM UMNO!!!

LEBIH2 LAGI YB2 UMNO YG KONONNYA MELAYU LAGI ISLAM!!!

yg kena bantai!!!
kena hentam!!!
kena belasah pun dok "relaxxxxx aje!!!
takut tak dapat jadi calon YB ke lagi!!!
memang aku pelik perangai
KEPALA2 DALAM UMNO
DAN YB2 UMNO NI!!!
ENTAH APA YG TERSUMBAT DAN DISUMBAT
KAT DALAM BATANG LEHER MASING2
TU TAK TAU LA AKU!!!

EEIIIIIIII.....
UMNO ADA 191 KEPALA BAHAGIAN
70 ORG YB MELAYU ISLAM!!!
TAKKN SORANG PUN...
TAK ADA YG KEPALA GILA2 SIKIT PUN!!!
NAK SERGAHHHHHHH NIKOL AJIS DAN
DAP KAPIR HARBI LAHANAT TU!

ISLAM NI DAH 1400 TAHUN LEBIH!!!
SAMPAI KAT TANAH MELAYU NI DAH 400 TAHUN LEBIH!!!

TAKKN NAK IYAKAN DAN BIAOKN
CAKAP NIKOL AJIS TU!!!
NAK TUNGGU SAMPAI PM TPM BUKAK MULUT BARU NAK MASING2 NAK BERSUARA!!!
POOOOOOOOOORRRRRAAAAAAAHHHHHH!!!

ITU PUN NAK KENA AJAOOOOOO KE!!!

JANGAN JADI KEPALA KEPALA UMNO
YB2 MELAYU ISLAM
MACAM...
BURUNG TIUNG BURUNG KAKAKTUA LA!!!
DOK ULANG2 CAKAP ORG!!!
JANGAN JADI AYAM DIDIK MAKAN KAT TAPAK TANGAN!!!

AKU INGAT KEPALA2 DAN YB2 UMNO MELAYU ISLAM NI!!!
TAKUT DAN TAK GHETI NAK CAKAP PASAL
MARUAH ISLAM!!!

TOLONG BUKAK MULUT!!!
SERGAH BANTAH CAKAP NIKOL AJIS TU TERANG2
JANGAN BERSUARA BISIK2 BALIK TELINGA PUN TAK DENGARRRRRR!!!

TAK PAYAH LA KEPALA2 DALAM UMNO
IKUT RENTAK NAK BUAT DEMO BESAO2!!!
MASING2 BUAT SIDANG AKHBAR DAH CUKUP BAIK!!!
BANTAH BELASAH BANTAI NIKOL AJIS TU!!!
JANGAN INGAT DIA TOK GURU
BOLEH CAKAP SEMBARANGAN!!!
MACAM ORG LAIN TAK GHETI PASAL AGAMA...
PASAL ISLAM!!!
ISLAM KAT TANAH MELAYU NI DAH
400 TAHUN LEBIH!!!
ADA FAHAM TAK!!!

mail lambong said...

buat bertambah dosa aje kamu semua nie..bawa-bawalah mengucap..dan menginsafi atas kebodohan UMNO sendiri

Anonymous said...

wahai faizal.. setiap kita ada kelemahan sendiri. bodoh kah umno yg selama ini membawa kejayaan pada negara? sehingga diiktiraf negara islam yg lain sebagai terbaik? antara yg maju? walaupun ada ada sedikit sebanyak keikhlafan, atau kesalahan namun kita sebagai umat haruslah menegur. x perlulah kita memecah belahkan umat melayu islam yg dapat kita lihat sekarang. dimana sesama umat dikafirkan, tiket untuk ke syurgapun boleh didapati dgn menyokong parti tertentu.. boleh menghina islam, kerana org bukan islam itu x tahu islam.. dimana sesitiviti kita sebagai melayu.. DAN ISLAM. menggunakan islam untuk kejayaan parti, dlm masa yg sama menggadaikan sensitiviti serta Maruah umat islam itu sendiri? lama sangat kah kita hendak hidup di dunia? adakan generasi melayu ISLAM kita nanti akan berjaya? jika sekarang kita merobohkan asas yg kita bina selama nie? kalau anda x dpt terima umno sy x marah pun, tapi jadilah seorg pengkritik membina, bkn hanya kritik tanpa hujah yg membina, sekadar pelepas geram sahaja...


zul hasrul zakaria
uitm shah alam