Memerhati,mempelajari dan menghayati...

PERINGATAN BUAT SEMUA

MAAF JIKA SESIAPA YANG MENDAPATI ADA KOMEN MENGGUNAKAN BLOG SAYA DAN BERUNSURKAN FITNAH SERTA ADU DOMBA ATAU CARUTAN DENGAN BERTUJUAN UNTUK MELAGA-LAGAKAN SAYA DENGAN BLOGGER LAIN.DEMI ALLAH DAN RASUL TERCINTA MEREKA ITU IALAH API FITNAH YANG SENGAJA MAHU MENCEMARKAN NAMA ORANG LAIN.

Dan fitnah itu lebih besar bahayanya daripada pembunuhannya. (Surah al-Baqarah, ayat 191)


Sabda Rasulullah SAW bermaksud: Tidak masuk syurga orang yang suka menyebarkan fitnah. (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

Firman Allah bermaksud: Wahai orang yang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara tidak diingini, dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan. (Surah al-Hujurat, ayat 6)


Friday, January 1, 2010

Khalid Samad! BERTAUBATLAH..

Bismillah

Assalamualaikum


Berikut saya mengambil beberapa 'statement' dari seorang kristian yang begitu aktif untuk mencela dan membuktikan Islam, nabi Muhammad dan Allah ialah palsu di dalam websitenya www-answering-islam.org

antara Katanya:

""

It is obvious that the Bible contains words that are etymologically related to the words "Allah" and "ilah" in Arabic. This does not imply, however, that "Allah" is the name of God in the Bible as claimed by some Muslims. In the New Testament, we see the word "theos" used to mean "God". Does this mean that somewhere between 400 BCE and 30 CE the name of God changed? Of course not! However, the language in which God chose to reveal Himself and His will changed from Hebrew/Aramaic (the Old Testament) to Greek (the New Testament); thus, the descriptive titles used of YHWH changed (from "el," "elohim," "eloah," and "elah" in Hebrew/Aramaic to "theos" in Greek, words that are basically synonymous).

What is a "descriptive title"? By this phrase, I mean a word that illustrates what one is. "God" is a word that describes YHWH, like "Lord" and "King." When I speak to my brothers, I call my male parent "Dad." When I write to him (or of him to my siblings), I capitalize the word. Is "Dad" my father’s name? Certainly not! Catholics speak of the man who claims to be the "Vicar of Christ" as "the pope". Does that make his name "the pope"? Of course not! Many such similar examples could be found, such as "Mother", "the President," or "the mayor," but none of these is the person’s name (unless the person actually has the name "President"). Likewise, as we shall see, neither are the words "elah," "eloah," "el," and "elohim" the name of God. (Note: It is true that the word "God" is often used as a proper name in English, just as "Christ" or "the President" are. As in the two examples, this is not proof that God’s name is "God", but that the descriptive title "God" is used as a name.)""

Klik sini


Komen saya: Mengikut kata-kata di atas dari penganut Kristian yang teramat setia dengan agamanya; Nama Tuhan sebenar di dalam Bible ialah YHWH. Perkataan - perkataan seperti elah, theos hanyalah gelaran semata-mata iaitu descriptive title untuk Tuhan Bible yang bernama YHWH.

Konon katanya contoh seperti dia memanggil ayahnya 'dad' adakah itu bermakna nama ayahnya 'Dad'?

Jadi bolehlah kita simpulkan bahawa Elah, Illah, Theos yang berada di dalam Bible pelbagai versi bahasa hanyalah gelaran untuk Tuhan mereka di dalam pelbagai dialek bahasa . Allah ialah gelaran orang Arab Kristian untuk Tuhan Bible mereka sepertimana gelaran untuk ayah dan ibu mereka seperti "Dad " Mummy , bagi India 'Amma' Appa' , manakala di dalam bahasa Arab pula seperti "Uma" "Ummi" 'Uba' Abi' Waaled' dan sebagainya. Ini sebenarnya yang sentiasa dipertahankan oleh para mubaligh Kristian apabila orang-orang Islam datang membuktikan bahawa Tuhan Musa dan Isa Alaihuma alsalam ialah ALLAH!ALLAH YANG SATU DAN ALLAH YANG TIDAK BERANAK DAN DIPERANAKKAN. ALLAH YANG TIADA SATU PUN MNYERUPAINYA!


Jadi apa sebenarnya niat para Kristian yang sanggup berlawanan di mahkamah untuk mendapatkan hak penggunaan nama Allah di dalam dakwah mereka?? Adakah Allah itu berasal dari perkataan Melayu? TIDAK. Melayu cakap 'Tuhan' Orang Putih cakap 'God' Latino cakap 'Deus' !Apa pula si Cina dan India punya gelaran untuk 'god' ini yah?

Dan adakah lidah lidah si Cina dan India serta penganut Kristian tempatan di sini bercakap dan Hidup seperti orang Arab? Kononnya memegang dan mengusung ke hulu ke hilir Bible versi Arab untuk memenangkan tipu dakyah mereka di mahkamah walhal mereka sendiri tidak berbahasa Arab ! Guna sahaja 'Tuhan"! Kalian bukan orang Arab! Kenapa sibuk hendak menggunakan Allah? Bukankah ini seolah-olah merupakan agenda busuk untuk mengelirukan anak-anak Islam yang sedang bergelut dengan kejahilan seterusnya menarik mereka menganut agama Kristian melalui pencemaran kalimah Allah yang mereka gunakan?


Lihat lagi kata-kata si Kristian ini dengan tujuan menghina ALLAH orang-orang ISLAM :

""

Of course, none of these words is the name of God, nor is the word "Allah" ever used as the name of God in the Bible. For your reference, here is a list of the uses of "allah" in the Bible. One can see, therefore, that the name of God is not and never has been "Allah". YHWH has always been His name, and the fact that the vowels in the Name are unknown poses a greater problem for those who claim that God’s name is Allah than for Jews and Christians, because the loss of the vowel sounds of this name occurred because the ancient Israelites considered this name too holy to be pronounced.""




Komen saya:Dia membuktikan bahawa Bible kepunyaan orang-orang Kristian yang mempercayai bahawa Jesus anak Tuhan tidak sama sekali mengiktiraf perkataan Allah hatta sebagai 'descritive title' .Malah dia cuba memperolok-olokkan Allah di dalam bible mereka membawa maksud pokok oak.


"Others, such as Quennel Gale, have also demonstrated that the name Allah was never God’s name in the Bible, but that the word "allah" exists in the Bible in the Hebrew word for "oak" (and also in the Greek word for "but")"


  • 'allah (Strong’s Number: H427, noun): oak.

    Found in: Joshua 24:26

Klik di sini


katanya lagi :

"As one can see, as far as phonetics are concerned, "Allah" is in the Bible with several meanings. None of these meanings, however, is the name of God."


Komen saya:Di atas kita dapat melihat dengan terang bahawa wajah sebenar orang-orang Kristian ini sebenarnya tidak pernah mengiktiraf kalimah Allah bahkan mereka menyamakan Allah dengan maksud-maksud untuk memalukan Allah yang Maha Esa!


Walaupun orang-orang Arab Kristian menggunakan 'Allah' di dalam Bible mereka. Rupa-rupanya Bible di dalam bahasa asal mereka tidak langsung mengiktiraf Allah' !


bahkan penulis website ini juga menunjukkan bukti BIBLE INDONESIA mengkorupkan ALLAH sebagai pengganti perkataan TUHAN manakala TUHAN sebagai pengganti YHWH!!!!!

Buktinya:

Exodus 6:2 Bahasa Indonesia Sehari-Hari
Aku menampakkan diri kepada Abraham, Ishak dan Yakub sebagai Allah Yang Mahakuasa, tetapi Aku tidak memperkenalkan diri kepada mereka dengan nama 'TUHAN'.

Exodus 6:2 Indonesian Terjemahan Baru
Aku telah menampakkan diri kepada Abraham, Ishak dan Yakub sebagai Allah Yang Mahakuasa, tetapi dengan nama-Ku TUHAN Aku belum menyatakan diri.

Apa maksud semua ini? Tuhan dijadikan perkataan istimewa menggantikan YHWH, manakala Allah pula diletakkan sebagai gantian Tuhan yang bukan spesifik! Adakah sebelum kedatangan Islam, di dalam Bahasa Melayu mahupun Indonesia , mereka menggunakan Allah sebagai merujuk descriptive title untuk 'God', Dios, Deus , ? Jelas bukan sekarang bagaimana mereka ini memutar belitkan kalimah Allah dan Tuhan di dalam Bible Indonesia sendiri. Nasib yang sama akan menimpa kesucian Allah di bumi Melayu dan salah satu golongan yang membantu kejatuhan kesucian kalimah Allah ini ialah orang-orang Islam sendiri!!



kata Penulis website itu lagi:


""As for any Indonesian Bible of which I am unaware that may use Allah in place of YHWH, one must keep in mind that Indonesia is a predominantly Muslim country. This use of Allah for YHWH would come not from the fact that Allah is God’s name in the Bible, but because the god of the Quran is called Allah, and this is what the people there are accustomed to hearing. ""


Komen saya:Lihatlah wahai muslimin sekalian!! Penulis Kristian ini mengaku bahawa penggunaan Allah di dalam bible Indonesia bukanlah bermaksud mereka menerima Allah sebagai Tuhan Bible tetapi kerana majoriti penduduk di situ ialah MUSLIM! Apakah yang kalian para muslimin dapat memahami melalui pengakuannya ini? saya ulang:

Penulis Kristian ini mengaku bahawa penggunaan Allah di dalam bible Indonesia bukanlah bermaksud mereka menerima Allah sebagai Tuhan Bible tetapi kerana majoriti penduduk di situ ialah MUSLIM!

BUKAN KERANA MEREKA MEMPERCAYAI ALLAH ITU TUHAN YANG SATU! BUKAN KERANA MASALAH BAHASA! TETAPI KERANA MAJORITI PENDUDUK IALAH ORANG MUSLIM!!


Tidak malukah kamu wahai Khalid samad dan sekutunya membiarkan Allah Yang maha Esa dipergunakan untuk memurtadkan anak-anak Islam???

Kamu mendabik dada menyokong dan memberi hujah untuk membenarkan mereka ini mengotorkan kesucian kalimah Allah sepertimana yang berlaku di Indonesia! Kamu membenarkan mereka ini untuk memperendahkan Allah sebagaimana yang dilakukan di dalam Bible Indonesia!!

Kenapa begitu tega hati kamu melacurkan kalimah suci demi kepentingan politik dan undi kuasa duniawi kotor?

Kenapa begitu tega hati kamu bekerja dan berusaha untuk membuka jalan bagi mereka musuh Allah meletakkan kalimah ini di tempat yang rendah!??

Lihat kata-kata di bawah ini wahai Khalid samad!!

Exodus 6:2 Bahasa Indonesia Sehari-Hari
Allah berbicara kepada Musa, katanya, "Akulah TUHAN. Aku menampakkan diri kepada Abraham, Ishak dan Yakub sebagai Allah Yang Mahakuasa, tetapi Aku tidak memperkenalkan diri kepada mereka dengan nama 'TUHAN'.


DAN INI BUKTINYA BIBLE DI DALAM ARAB JUGA TURUT MENYATAKAN PERKARA YANG SAMA :

ثُمَّ قَالَ اللهُ لِمُوسَى: «انَا الرَّبُّ. وَانَا ظَهَرْتُ لابْرَاهِيمَ وَاسْحَاقَ وَيَعْقُوبَ بِانِّي الْالَهُ الْقَادِرُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ. وَامَّا بِاسْمِي «يَهْوَهْ»

يَهْوَهْ= YAHWEH( TUHAN BIBLE YANG DIIKTIRAF KRISTIAN)


KLIK BIBLE DALAM BAHASA ARAB CHAPTER EXODUS


DAN LAGI:


ISAIAH 42: 8

Akulah TUHAN, itulah nama-Ku; keagungan-Ku tidak Kuberikan kepada siapa pun; kemasyhuran-Ku tidak Kuserahkan kepada patung.

kLIK

أَنَا الرَّبُّ هَذَا اسْمِي وَمَجْدِي لاَ أُعْطِيهِ لِآخَرَ وَلاَ تَسْبِيحِي لِلْمَنْحُوتَاتِ

KLIK


Jelas ayat bible di atas mengatakan bahawa : tuhan(yahweh) merupakan nama sebenar Allah.

bahkan di dalam bible arab pun mengatakan ALRAB! BUKAN ALLAH. kenapa? kerana bagi mereka Allah itu bukan apa apa. Hanya sekadar 'descriptive title' seperti mom, dad, uncle.


Wahai Khalid;
Sanggup kamu bersekongkol dengan orang-orang yang mahu memutarbelitkan kalimah Allah demi agama mereka. Sampaikah hati kamu Khalid mengkhianati ALlah yang Maha Esa membantu mubaligh-mubaligh Kristian ini menyebarkan dakyah iblis mereka supaya anak anak Islam mengetahui bahawa :

Exodus 6:2 Bahasa Indonesia Sehari-Hari (same as Exodus 6:3 in the ASV)
Aku menampakkan diri kepada Abraham, Ishak dan Yakub sebagai Allah Yang Mahakuasa, tetapi Aku tidak memperkenalkan diri kepada mereka dengan nama 'TUHAN'


KLIK SINI UNTUK MELIHAT BUKTI AYAT DI ATAS DI DALAM BIBLE INDONESIA ONLINE


Bertaubatlah wahai Khalid. Jika tidak takut bala Allah akan menimpa kamu hingga tidak sempat untuk kamu berasa menyesal...


NAMUN BEGITU, HAKIKAT YANG KITA KETAHUI, SEMEMANGNYA ALLAH ITU TUHAN PEMILIK SEMESTA ALAM .TUHAN YANG MENCIPTA SELURUH ALAM SEMESTA. BAHKAN SUDAH DIBUKTIKAN BAHAWA ALLAH LAH TUHAN YANG DISEBUT NABI ISA ALAHISSALAM DI DALAM KITAB BIBLE YANG ASLI TETAPI KITAB BIBLE YANG WUJUD KINI TELAH DIKORUPKAN DAN DITOKOK TAMBAH SERTA DIPADAM KEBENARAN ALLAH DAN RASULNYA OLEH MANUSIA MANUSIA IBLIS YANG DERHAKA LAGI MEMBENCI JALAN KEBENARAN!


Dan di sini tidak lupa juga saya 'pastekan' kata-kata dari saudara muslim kita di Indonesia menggambarkan betapa rakusnya golongan Kristian ini memurtadkan orang-orang Islam di sana yang di postkan di dalam blog Jentayu baka.


BapakSanre said...

Bapak Jentayu,
Saya melihat orang di Malaysia ini agak pelik, terutama masih ada yg membutuhkan kerjasama Pak Gus Dur sedang Pak Gus Dur ini sudah ditolak oleh umat Islam di Indonesia.

Barangkali mereka tidak melihat kondisi di sini, bagaimana Pak Gus Dur ini digunakan oleh orang2 asing dari Israel, Amerika, German untuk melebarkan kempen Yahudi untuk menyesatkan umat Islam.

Alhamdulillah, kesatuan kami masih kuat, cumanya sudah banyak sekali orang2 Islam dikristenkan oleh kumpulan2 ini, kami berusaha mengembalikan mereka ke jalan yang benar, namun bukan perkara mudah, ia begitu sukar, mereka punya uang yang banya, dana yg sangat besar

Pendita2 yang sudah bertaubat ini, menceritakan bagaimana usaha2 yg dijalankan oleh pertubuhan2 asing untuk merosakkan Akidah umat Islam. Kita sungguh malang sekali, karena orang2 seperti Pak Gus Dur ini memberi sokongan, malah satu ucapan Pak Gus Dur di konvensi kristen seluruh Indonesia menyokong pula usaha memurtadkan umat Islam.

Harus mengapa bapak Anwar Ibrahim ini menggunakan pula bapak Gus Dur yang sudah jauh menyimpang ini.

Maka itu, kita harus berwaspada dengan Pak Gus Dur ini, terutama dia juga seperti Bapak Anwar, disokong oleh kaum2 Yahudi dari Amerika, Israel juga.

Saya pikir, Bapak Jentayu harus ke Aceh melihat sendiri kondisinya yang sebebar, buat sahaja kajian yang mendalam,dan mesti dimaklumkan kepada umat Islam bukan sahaja di Malaysia, tetapi juga di seluruh dunia, bahawa gerakan memurtadkan umat Islam ini sudah berakar di Indonesia.

Ini semua adalah dakwah islamiah, jika sudah terbukti Bapak Anwar ini mempunyai hubungan intim dengan bapak2 Yahudi, harus ditolak dengan cepatnya.

Salam, Bapak Sanre S. Jakarta





ALLAHU LA ILAHA ILLA HU WAL HAIYUL QAIYYUM


8 comments:

Anonymous said...

Salam. Aku nk tanya ang skit. Yg banyak murtad d mesia ni angkara pertelingkahan nama allah atau sbaliknya? Ang ni buat nama ja keturun syed tp ngaji tak guna kitab. Pakai akai ang yg dangkal tu.. Aku nak ang cuba cari statistik mlayu murtad ni. Pasai pa diaorang murtad. Habaq mai dan buat artikel knapa mlayu islam ramai murtad. Adakah krana penggunaan nama Allah oleh akhbar the herald atau sebab kebangangan krajaan yg tk peka hal murtad atau pesalah murtad tak takut murtad sebab takda akta shar'ie yg boleh mendakwa mereka. Kasi kluaqla artikel dan statistik tu. Yg ang dok merapu bantai khalid bangang tu buat pa? Dia owang politik. Seharusnya dia jawab cara politik. Ang owang agama. Cuba cari jalan lagu mana nak banteras murtad. Biaq pi la si kafir nak pakai nama allah tu. Sekurang2nya boleh buka ruang hujjah ilmiah nak lawan dakyah dia. Ang tengok para dai'e indonesia. Siap buat hujjah ilmiah live lagi. Bahkan ramai lg penganut kristian yg brsyahadah krana melihat hujjah ilmiah tersebut.

Paling koman pun ang beli majalah the herald tu,kasi anak ang baca dan ajar mereka perbandingan agama. Bagitahu mereka apa yg salah dlm majalah tu dan terangkan pd mereka apa yg benar di sisi agama kita. Bukan ka hang pakar dlm bab bible? Susah ka?

perisik-rakyat.com

Aku said...

wsalam

aku nak kata kat hang satu saja.. perjuangan fahaman aku berbeza dgn hang.. jadi aku tak nak komen dgn org yg macam hg yg asyik dok ingat kuasa, undi, bla bla.. kalau hg x suka cara org2 mcm aku punya perjalanan dan rasa perjalanan hg yg lebih mulia dan baguih, sila ke depan ..


aku sebenarnya malas nak bercakap lebaq kat org yg mcm hang suka kutuk keturunan org..persendakan keturunan org.. heret keturunan org sebagai senjata hujah konon... jgn ingat hg sorang saja yg tahu semua..tunjuk sana sini mcm hg tau semua benda berlaku dalam dunia.. dan org lain bodoh.. aku sendiri pernah jumpa org murtad di luar negara siap dari negara islam lagi yg menjalankan hudud, mewajibkan tudung, etc.. dan tahu bagaimana perasaan org yg murtad itu menyesal dan menangis di depan aku kerana pernah berpaling daripada Allah dan Islam dan termakan tipu dakyah kristian yang sembunyi di belakang nama Allah dan untuk memurtadkan org2 islam! sebahagian keluarganya juga turut dimurtadkan melalui dakyah yg sama!bahkan aku pernah berdialog dengan seorang wanita murtad dari negara islam yg sama mencaci Allah dan mengatakan bahawa Allah islam palsu walaupun dia semasa menjadi muslimah menghafal sebahagian besar surah quran bahkan memahami apa yg dibacakannya di dalam quran !!!! bayangkan pulak nasib anak anak islam yg kini kian hanyut dibuai keasyikan duniawi.. seronok menyambut krismas.. seronok menyambut halloween...mereka ini terbiar dan tidak dipedulikan ibu bapa mereka.. bukankah tugas kita semua sesama saudara membanteras dan berusaha untuk kembalikan anak anak islam ini tanpa menunding jari ke pihak yg lain?!!

tolonglah hentikan berpolitik buat sketika.. dan cubalah berjuang secara ikhlas demi islam seperti pejuang yg terdahulu seperti tokku paloh, abdul rahman limbong, sharif masahor dan sebagainya..musuh utama mereka org kafir dahulu.. dan membantu sesama saudara tanpa bersikap dendam!

gerakan memurtadkan anak anak islam malaysia memang berlaku secara halus dari dulu.. dan kini ialah masa mereka untuk membesarkan gerakan mereka secara terang-terangan.. jangan jadi bodoh kononnya hendak membuka hati kafir mengenal ALlah melalui penggadaian kesucian nama ALlah! Allah yahdee man Yasha2! tanpa apa apa pun, hidayah ALlah akan membawa manusia kafir masuk ke agama Allah..

tetapi sejauh manakah hati-hati kalian mahu berjuang mempertahankan KESUCIAN NAMA ALLAH TANPA DISYIRIKKAN DI BUMI MELAYU SEJAK DATANGNYA ISLAM DI TANAH MELAYU INI?!!

DAN SEJAUH MANAKAH KALIAN MAHU MEMPERTAHANKAN AKIDAH UMMAT ANAK ANAK ISLAM DARIPADA TERUS DIROBEK MUSUH-MUSUH ALLAH?

YANG HANG TENGOK DI INDONESIA ITU, SEBILANGAN ORANG2 KRISTIAN YG MASUK ISLAM, TAPI BAGAIMANA PULA BERIBU BERIBU ORANG ISLAM MURTAD GARA-GARA DARI AWAL MREKA TRLEPAS PANDANG DAN MEMANDANG ENTENG TERHADAP DAKWAH KRISTIAN? KONONNYA IMAN MEREKA TEGUH DAN NGAK MUNKIN MEREKA AKAN MEMELUK AGAMA KRISTIAN..WALHAL SUDAH BERPULUH RIBU ISLAM BERJAYA DIMURTADKAN..BAHKAN KINI AMAT SUKAR UNTUK MEREKA INI DI ISLAMKAN KEMBALI ..



TAK FAHAMKAH LAGI TUJUAN MEREKA MAHU MNGGUNAKAN NAMA ALLAH.AKU DAH TUNJUK ANTARA TUJUAN PENGGUNAAN NAMA ALLAH DI DALAM BIBLE INDONESIA IALAH KERANA MAJORITI RAKYATNYA ISLAM. APA MAKNANYA SEMUA INI?? TERANG-TERANG MUSUH MEMBUKA BAHAWA SENJATA MEREKA MEROBEK AKIDAH ANAK ANAK ISLAM IALAH MELALUI 'KALIMAH' ALLAH YG DIPESONGKAN DAN DIPERENDAHKAN MARTABAT KALIMAH INI!!

TEGANYA HATI HANG MAHU MELIHAT BUMI MELAYU INI SECARA RASMI MENERIMA KALIMAH SUCI ALLAH DIPERENDAHKAN MARTABATNYA SEDEMIKIAN RUPA SETELAH SEKIAN LAMA SEJAK ISLAM SAMPAI KE TANAH MELAYU, TIDAK PERNAH BUMI MELAYU INI MENERIMA PENGHINAAN TERHADAP KALIMAH ALLAH UNTUK DIPERSYIRIKKAN SERTA DI PERDAJALKAN OLEH GOLONGAN KAFIR LAKNATULLAH!


DAN AKHIR SEKALI, KHALID SAMAD MEDAHULUKAN AGAMA ATAU POLITIK? SEBAB KALAU BENAR DIA SEORANG ISLAM, AGAMA YG DIDAHULUKAN..BUKAN POLITIK DEMOKRASI ALA ALA SISTEM DAJJAL!

Anonymous said...

Baguih ang ni. Mulut ang manaihh bila becakap. Skali lg aku bgtau kat ang..jgn skali-kali ang cuba bawak crita aku dok pelekeh kturunan ang. Aku nampak dah cara ang nak tarik simpati org dan cara kau menjawab soklan dlm stiap artikel ang nih. Aku ni...walau takdak setitih darah nabi s.a.w,waima memakai nasab keturun dia,aku lg mencintai dia lebih dr ang tau dak?!.. Aku tegur ang pasai ang tu dh mlalut sangat. Ang ckp macam ang saja sorang pandai. Tadak owang len lg yg staraf dgn ilmu ang..

Punya haprak ang ni bikin malu nabi. Cara da'wah nabi jauh sgt dgn cara ang. Penah ka ang minta maaf bila ang rasa ang ada salah ngan org len? Aku mintak ang buat kajian kt mesia ni bab murtad. Brapa pratus yg murtad pasai hal the herald nih jika ang berani bandingkan dgn permasalahan murtad yg len antaranya ikut teman lelaki,tekanan hidup @ miskin,mualaf kembali ke agama asal dan mcm2 masalah hal lg jika ang nak beza dgn masalah suratkhabar yg guna nama allah yg dah tentu untuk di juai utk org kristian saja. Pasai pa owang islam pi beli? Ada ka puak kristian tu paksa ang suh beli paper dia atau diaorang paksa ang masuk agama mereka. Jgn salahkan jarum haluih mereka. Salahkan 'jarum halus' @ law kita sendiri tk brapa berkesan nak sekat kes murtad
Soalnya..sapa dia yg brtanggungjawab bawak law demokrasi dan tak mau pakai syar'ie law dlm menangani maslah dan mehnah kt tanah mlayu ni? Habaq mai kat aku. Aku dah naik malas nak brtekak dgn ang nih. Tp aku rasa brtanggungjawab nak kasi pebetui skit..skit ja..yg lain ok ja aku nengok.. Solawat...

perisik-rakyat.com

Anonymous said...

Baguih ang ni. Mulut ang manaihh bila becakap. Skali lg aku bgtau kat ang..jgn skali-kali ang cuba bawak crita aku dok pelekeh kturunan ang. Aku nampak dah cara ang nak tarik simpati org dan cara kau menjawab soklan dlm stiap artikel ang nih. Aku ni...walau takdak setitih darah nabi s.a.w,waima memakai nasab keturun dia,aku lg mencintai dia lebih dr ang tau dak?!.. Aku tegur ang pasai ang tu dh mlalut sangat. Ang ckp macam ang saja sorang pandai. Tadak owang len lg yg staraf dgn ilmu ang..

Punya haprak ang ni bikin malu nabi. Cara da'wah nabi jauh sgt dgn cara ang. Penah ka ang minta maaf bila ang rasa ang ada salah ngan org len? Aku mintak ang buat kajian kt mesia ni bab murtad. Pasai pa ang dok kaji negara org? Brapa pratus yg murtad kat mesia ni pasai hal the herald nih jika ang berani bandingkan dgn permasalahan murtad yg len antaranya ikut teman lelaki,tekanan hidup @ miskin,mualaf kembali ke agama asal dan mcm2 masalah hal lg jika ang nak beza dgn masalah suratkhabar yg guna nama allah yg dah tentu untuk di juai utk org kristian saja. Pasai pa owang islam pi beli? Ada ka puak kristian tu paksa ang suh beli paper dia atau diaorang paksa ang masuk agama mereka. Jgn salahkan jarum haluih mereka. Salahkan 'jarum halus' @ law kita sendiri tk brapa berkesan nak sekat kes murtad
Soalnya..sapa dia yg brtanggungjawab bawak law demokrasi dan tak mau pakai syar'ie law dlm menangani maslah dan mehnah kt tanah mlayu ni? Habaq mai kat aku. Aku dah naik malas nak brtekak dgn ang nih. Tp aku rasa brtanggungjawab nak kasi pebetui skit..skit ja..yg lain ok ja aku nengok.. Solawat...

perisik-rakyat.com

Aku said...

simpati? simpati apa? kalau di setiap komen yg hg buat dalam blog aku, mesti sebut kturunan aku..memperjelek-jelekan kan keturunan aku.. ada ka aku sebut pasal tok nenek hang smua? tolonglah sikit. sedangkan imam hassan sendiri tatkala dihina keturunannnya, beliau bangkit dan memperingatkan balik asal usul penghina keturunan beliau yg ingin menjatuhkan maruah beliau, takkan salah kot aku pun prtahankan penghinaan dan perjelekan hang terhadap keturunan aku?

siap ngaku cinta hang lebih dari aku? gimana hg tau tahap kecintaan aku terhadap rasulullah ? hang Tuhan ka? apabila hg claim mcm tu, sudah menunjukkan betapa sombongnya hang dan riak dengan amalan sendiri.. sekali lagi hg sentuh nasab aku, aku pohon pada Allah hang sendiri esok ni di akhirat berdpan dengan semua nasab aku dan bertanggungjawab atas perbuatan hg yg menjelikkan keturunan aku..aku bercakap bukan dlm soal entri ni saja... setiap entri yg hg komen hg menjelikkan nasab aku..

kalau nak hujah , hujah dengan benda yg terbabit.. aku tak pernah sentuh atau mau tau sapa hang atau dari mana asal usul hg atau menghina keturunan hg yg Allah saja tahu siapa hampa..

nampaknya hg ni mungkin x pernah bercampuq dengan dunia luaq bagaimamana gerakan halus kristian dalam memurtadkan org.. sebab tu hg pandang ntng..

sorrylah.. aku memang tak mau berbalas jawab dah dengan hg..terang lagi bersuluh pemikiran hang ngan gus dur dan anwar ibrahim satu kapal .. kalau tidak berpuas hati dengan orang muslim yg akan berjuang habis habisan mempertahankan kalimah Allah di bumi melayu daripada tidak disyirikkan... aku x kisah kalau hg pulak sama sama dengan kawan2 hang kristian yahudi hindu etc berjuang untuk kalimah suci ini disyirikkan di bumi melayu...

SEJAK ISLAM DATANG KE BUMI MELAYU DAN ALLAH DIPERKENALKAN OLEH PARA AWLIYA , HABAIB DAN PENYEBAR ISLAM DARI TANAH ARAB DAN SEBAGAINYA, SEJAK ITULAH TERTEGAKNYA KALIMAH INI SEBAGAI KALIMAH MILIK ORANG ISLAM SEBAGAI HADIAH BUAT ORANG MELAYU YANG MEMELUK AGAMA ALLAH DAN MENINGGAL DEWATA DAN TUHAN HINDU.. TETAPI MALANG SEKALI KINI APABILA ADA SEGOLONGAN ORANG YANG NENEK MOYANG MEREKA DIISLAMKAN DAN DISELAMATKAN DARIPADA AGAMA HINDU. MEREKA INI BERANI MELANGKAH KEPALA PARA AWLIYA DAN PENYEBAR ISLAM INI UNTUK MEMBENARKAN KAFIR LAKNATULLAH MEMPERENDAHKAN KETINGGIAN KALIMAH SUCI INI ..

DI DALAM ISLAM PUN, DARI SEGI FEQAH MENGIKUT IMAM 4 MAZHAB, JIKA SESUATU BENDA DIKETAHUI AKAN MEMBAWA KEMUDARATAN ATAU KEBURUKAN, HARAM BAGI KAMU MEMBENARKANNYA ATAU MENJUAL ATAU MENJADI AGEN UNTUK PIHAK TERSEBUT MEMILIKINYA!

WOI , HG INGAT PIHAK KRISTIAN NI SETAKAT NAK JUAL PAPER JA KA... DEPA BERANI SAMPAI DATANG KE SEKOLAH AGAMA AKU DULU DAN MEMBAWA RISALAH RISALAH KRISTIAN UNTUK DI BERI KEPADA PELAJAR2..MEREKA BERDIRI DI LUAR ASRAMA DAN SANGGUP MENUNGGU TIME KAMI KELUAR UNTUK DI BERI RISALAH INI SEMUA..DAN ADA BUDAK HAMPIR TERPERCAYA DENGAN DAKYAH MEREKA INI... GRADUAN MESIR WANITA PERNAH HAMPIR MAHU MEMELUK KRISTIAN .HANG INGAT DIA SYOK PI BELI MAJALAH KRISTIAN KA?? TIDAK..TETAPI MEREKA YG MENGHAMPIRI ORG ISLAM UNTUK DIPUTAR BELITKAN.. INI BUKTINYA BAHAWA PIHAK LAKNATULLAH INI SANGGGUP MELAKUKAN APA APA SAHAJA DEMI MEMURTADKAN ORG ISLAM..

DI DALAM ISLAM, PINTU MUDARAT HARUS DITUTUP..BUKAN DIBUKA LUAS LUAS LAGI PAHAM..SOAL KALIMAH ALLAH INI AKAN MEMBUKA SATU KEJAYAAN BESAR LAGI SELAIN JARUM HALUS MEREKA YG LAIN SEPERTI YG HANG MENTIONED..TAKKAN NAK BAGI BUKAK SATU JALAN MUDARAT LAIN LAGI KOT??

JADI AKU MINTA HANG SEKALI LAGI TOLONGLAH TERUSKAN DENGAN APA YG HANG RASA DIRI HG BETUI.. BIAR KAMI DENGAN JALAN KAMI DAN HANG PI SAJA DENGAN JALAN HANG.. AKU DAH PENAT MELAYAN KERENAH HANG .

SEKIAN

Anonymous said...

Bang.. Kalid samad dah nafikan kenyataan dia dlm utusan. Dia kata,media salah faham. Abg pulak ambik kenyataan dlm media. Kena minta maaf ni bang dgn kalid samad. Media ni pun 1 hal,tulislah betul betul...

Musafir Kelana said...

Kita mestilah bersifat "offensive" dan "defensive".
Sebelum "menyerang", "sistem pertahanan" perlu lebih utama dan kuat...

Aku said...

salam,

khalid samad sndiri brucap di dalam gereja mnyokong penggunaan ALlah.. baca dulu yg dulu dulu knyataan dia sama.. jgn jadi sesumpah..


saudara al fakir,

saya bersetuju dngan pandangan saudara,

namun begitu, seperti yg kita maklum, rasulullah sendiri sudah khabarkan kepada kita gimana iman ummatnya pada akhir zaman. jadi apa yg boleh kita lakukan, teruskan dan pada masa yg sama jgn kita buka lagi luas pintu untuk rosakkan iman yg sudah sedia ada seperti memegang bara api..


kepada anon yg memang aku delete dan deletekan komen hang, semua ini untuk ekabikan.sebabnya aku dah tak mau berinteraksi dgn org mcm hang yg asyik asyik suka serang keturunan aku.. woi hg sakit hati apa dengan kturunan aku? aku bagiatu pun bukan kat hang.. dah org tu tanya aku jawab dgn jujur.. yg hg sibuk muka tak malu nak menjelikkan nasab aku apehal? tak puas hati apa hang dengan nasab aku dan keluarga aku??! mulai skrang komen yg berunsur dan bolh membawa kepada persngketaan akan aku delete..tambah2 daripada org mcm hang yg mengalamai spilit personality disorder..aku org muda..hg tu dah tua.. so aku tak mau la satgi terkurang ajaq melebih lebih..lebih baik aku tak cakap dgn hang...salam dan salam untuk hang..