Memerhati,mempelajari dan menghayati...

PERINGATAN BUAT SEMUA

MAAF JIKA SESIAPA YANG MENDAPATI ADA KOMEN MENGGUNAKAN BLOG SAYA DAN BERUNSURKAN FITNAH SERTA ADU DOMBA ATAU CARUTAN DENGAN BERTUJUAN UNTUK MELAGA-LAGAKAN SAYA DENGAN BLOGGER LAIN.DEMI ALLAH DAN RASUL TERCINTA MEREKA ITU IALAH API FITNAH YANG SENGAJA MAHU MENCEMARKAN NAMA ORANG LAIN.

Dan fitnah itu lebih besar bahayanya daripada pembunuhannya. (Surah al-Baqarah, ayat 191)


Sabda Rasulullah SAW bermaksud: Tidak masuk syurga orang yang suka menyebarkan fitnah. (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

Firman Allah bermaksud: Wahai orang yang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara tidak diingini, dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan. (Surah al-Hujurat, ayat 6)


Thursday, November 12, 2009

Ini Jawapan Saya kepada Komentar Penyokong PAS bernickkan Ahlulbait serta rakan2nya!


Bismillah

Assalamualaikum


Merah- tulisan komentar bernickkan ahlubait.


1- Saudara sendiri mungkin sudah lupa yang saudara sendiri menghentam seorang syed di blog ini yg bernama syed akhbar ali? Saudara lupa atau buat2 lupa? Ahlul bait kah ini?



apa tujuan si komentar ni dgn mempersoalkan artikel saya yg tidak bersetuju dengan penulisan di blog tersebut mengenai isu azan?apa kaitan persoalan saya untuk artikel beliau dengan kenyataan Nik Aziz yang mengaitkan keturunan syed sebagai pemecahbelah serta mengaitkan keturunan abu lahab dengan syed?? Ada saya mencaci keturunan beliau ke? ini menunjukkan walaupun dia ni ada nama syed, saya tidak memilih bulu jika ada perkara yg bertentangan dengan apa yang saya tidak suka!jadi si komentar ini saja nak provoke saya dengan mengaitkan artikel saya yang tidak bersetuju dengan penulisan syed ali akhbar itu!bahkan saya pernah memohon pendapat blogger yang bernama KORBAN DEMOKRASI untuk membuat penilaian ke atas penulisan Syed Ali Akbar mengenai isu azan !




2- Bila jumpa syed saja,itulah ahlul bait. Jumpa syed itu dan ini,sanjung tinggi melangit. Bila syed dan syarifah buat tak senonoh dsbnya, senyap pula.


Ini satu lagi provokasi sombong yang terus menuduh saya melulu. kononnya saya ini buta dan tak kenal siapa syed yang berkaitan dengan ahlulbait.kononnya saya ini senyap saja bila seorang syed atau sharifah itu yang bersikap tidak senonoh atau buruk. Ini FITNAH.mana dia tahu saya senyap atau hanya buat bodoh apabila ada keturunan syed sharifah berkelakuan tidak elok? Dia kenal ke siapa saya dari hujung rambut hingga ke hujung kaki?Salah satu buktinya, artikel yang saya menulis mempersoalkan penulisan syed ali akhbar(walaupun saya tidak tahu sama ada beliau ini syed ahlulbait atau sebaliknya)tapi saya tetap menegur dan tunjuk bahawa saya tidak bersetuju sama sekali dengan penulisan tersebut!!si komentar begitu kontradik sekali dengan penuduhannya yang tidak berasas langsung!




3- Saya masih tertunggu..di mana dia komen saya yg tidak disiarkan..


Ini menunjukkan sikap komentar ini yang suka buruk sangka terhadap orang lain. Suka sangat ingat orang tidak mahu siarkan komen dia. Walhal kesibukan yang menggalang saya daripada 'check' blog saya. Tapi apabila saya ada masa dan membuka blog saya, terlihat komen dari si komentar ini yang bersangka buruk terhadap saya kononnya komen dia tidak saya siarkan..





4-Jadi mana datangnya ratusan ribu syed dan syarifah ini jika darah mereka walaupun tidak semua mesti berketurunan syed abu lahab?


Ini satu lagi menunjukkan kesombongan si komentar dalam menuduh keturunan orang tanpa fakta yang benar. Akibat daripada komen dia ini, fitnah terhadap keturunan yang terbabit boleh timbul. Apa bukti dia bahawa Abu lahab ialah salah seorang Syed? Walhal keturunan syed itu wujud daripada jurai sayyidina Hassan dan Sayyidina Hussein saja! jadi mengapa komentar begitu biadap hingga sanggup memberi title 'syed' yang dianugerahkan Allah hanya kepada cucu Nabi Hassan dan Hussein Radiallahu 3anhuma,menggelarkan Abu lahab sebagai Syed Abu Lahab?jangan pula selepas ini datang nak berloyar buruk, kononnya syed yang dimaksudkan oleh komentar ialah sepertimana Sir, Tuan dan sebagainya. iaitu Tuan Abu lahab.




5-Untuk pengetahuan saudara,nik aziz hanya mengutuk syed dari jurai abu lahab kerana semua sudah maklum ttg sirah syed abu lahab ini. Kalau saudara syed aku313 lepas ni nak kutuk semula keturunan nik,buatlah. Apa yg pasti syed abu lahab di laknat sehingga kini bahkan namanya pun disebut didalam al-quran.


dari mana pengetahuan si komentar yang begitu biadap dan sombong mengklaim bahawa wujud syed dari jurai Abu lahab? Apa buktinya?Umum mengetahui keturunan Syed hanya hak sayyidina Hassan dan sayyidina Hussein.kenapa begitu biadap sekali si komentar dengan menukar fakta keturunan Syed dengan mengaitkan Abu Lahab?Tidakkah si komentar tahu bahawa yang dimaksud dengan keturunan ahlul bait khususnya mereka yang berasal dari keturunan Al-Hasan dan Al-Husein,?sebuah hadits shahih berasal dari Jabir ra, diketengahkan oleh Al-Hakim di dalam 'Mustadrak' dan oleh Abu Ya'la di dalam Musnadnya ; bahwasanya Siti Fathimah ra meriwayatkan

ayahandanya saw berkata:

Semua anak Adam dilahirkan oleh seorang ibu termasuk di dalam suatu Usbah – yakni kelompok dari satu keturunan – kecuali dua orang putera Fathimah. Akulah wali dan 'usbah mereka berdua.

Komentar2 penyokong kepada komentar bernickkan ahlulbait pula mengatakan bahawa Nik Aziz bermaksud Syed Syed yang berada di dalam UMNO merupakan pengkhianat dan kaum pemecahbelah,jadi seperti yang komentar itu katakan, Nik Aziz mengutuk dari jurai Syed Abu lahab. Kesimpulannya komentar bolehlah

dikatakan bermaksud;

Syed-syed di dalam UMNO = Jurai Abu lahab


mana buktinya wahai komentar bernickkan ahlulbait? Mana buktinya Semua Syed-syed yang berada di dalam UMNO itu merupakan keturunan 'syed Abu lahab? kata-kata kamu ini berbaur fitnah terhadap nasab orang walaupun mereka itu tidak berada di bawah satu bumbung parti kesayangan kamu!Apakah kamu mahu bertanggungjawab ke atas kata-kata kamu bahawa kesemua Syed Syed yang berada di dalam UMNO itu berketurunan 'Syed Abu lahab' yang dilaknat oleh Allah?




7-Nabi s.a.w pesan dalam hadis supaya kawinlah kamu bercampur-campur. Ni tak..benih syed dan syarifah tak leh campur dgn org ajam. Tu yg jadi celaru. Contohilah rosul tuan syed...berkahwin dengan 10 ora perempuan dan antaranya berketurunan yahudi,barulah baka berkembang baik. Ni tidak...asyik dari perut yg sama saja. Wallahu alam.


Komentar mengatakan bahawa dia berupakan pelajar di hadr elmawt dan gurunya merupakan para habaib. Ajib sungguh apabila seorang pelajar habaib tidak mengetahui keutamaan perkahwinan sesama sadah terutamanya perempuan2 yang termaktub di dalam hukum kafaah perkahwinan Mazhab Shafie! dan para habaib inilah yang orang yang kuat mempertahankan Kafaah Sharifah dari keluarga sadah ini!Apakah maksud si komentar dengan memperkecilkan perkahwinan sesama sadah seolah-olah bercelaru?!kalau begitu, utarakan ketidak puasan hatinya dan kecelaruan di dalam hukum kafaah ini kepada guru habaib di sana!






8-....hehe.. Nampak sgt kamu yg tk faham nahu. Tu la. Dah elok bahasa arab tu nak di melayukan tak reti pulak tu. Lojik ke huruf 'sin' 'ya' 'dal' ( sepatutnya di ganti dgn huruf 's' 'i' 'd' atau berbunyi 'sidi' )kamu nak rumikan dan tukarkan kepada konsonan s.y.e.d ? Dalam ejaan
melayu,percampuran konsonan s+y kalau di ganti dgn huruf arab atau jawi ialah huruf 'shin'. Kamu pass tak bahasa melayu ni.


Lihatlah begitu sinis komentar menulis. Seolah-olah dia lah yang pandai dan bijak hingga S-Y-E-D pun nak dipertikaikan. Kononnya SY itu bunyinya SHIN. Walhal saya tanya sama dia bilakah ejaan syed ini muncul dan bila alphabet s+y = shin? Inikah mentaliti yang dikatakan berhemah hingga perkara foolish

seperti ini pun mahu diungkitkan? Oh sebut pasal foolish, nanti ada orang cakap saya ni kasar. Tapi ada saya kata kepada Komentar bahawa diri nya yang foolish sepertimana koomentar mengatakan bahawa diri saya yang kurang cerdik!? Foolish di sini maksudnya kurang cerdik aka bodoh.Tetapi, bezanya foolish saya ditujukan ke hujah s-y-e-d nya tu.. berbeda dengan dia yang menujukan 'kurang cerdik kepada diri saya sendiri...






9-Kamu ni syed geng 786 ke? Lain macam je saya tengok.

Ini dikatakan persoalan atau provokasi?Komentar dahulu mengatakan bahawa mendapat tahu mengenai keturunan saya melalui kawan dia. Berulangkali dia menyebut mengenai keturunan saya dengan soalan, ini ke ahlulbait bla bla..tetapi kemudian dia membuat provokasi terhadap keturunan saya melalui soalan di atas. hasilnya si komentar yang menjadi back up kepadanya terus menghina keturunan saya dengan mengatakan"


Pemerhati : """"Memang betul cakap ahlul tu. Kau ni memang geng syed 786. Suka porak peranda keturunan org. Sama la kau dgn mahathir tu. Pada Ahlul,kau tak usah jawap,ko pi studi meh aku jawap dan layan manusia angkuh ni untuk kau.Wei syed aku313 786!"""

Komentar merupakan pencetus kepada tuduhan di atas ke atas nasab keturunan saya. Di dalam Islam pun telah menggariskan bahawa mencela nasab seseorang ialah sikap terkeji di sisi Allah!

Rasulullah s.a.w bersabda: "Tiga macam daripada tanda kekafiran terhadap Allah, merobek baju, mengeluh dan menghina nasab orang."

Iya! bagi saya Komentar dan rakannya sedikit sebanyak telah mengguris hati saya dengan melibatkan keturunan saya dengan benda yang tidak benar. Saya tidak pernah menyentuh mengenai isu keturunan mereka apatah lagi menghina keturunan mereka!tetapi mereka terus menerus mempersoalkan nasab saya dan perlekehkan maruah saya di hadapan pembaca pembaca blog ini. Dan apabila saya bertindak sedikit agresif di dalam perbicaraan saya, sekali lagi keturunan saya dipersoalkan oleh komentar lain yang merupakan penyokong PAS jugak!Apa ni. Adakah di dalam PAS, mereka di ajar untuk attack dan memperlekehkan keturunan orang ? Mungkin iya. Sebab itu saya dapat melihat keturunan Tun mahathir juga sering dilekehkan oleh penyokong PAS yang bertopengkan Islam hanya kerana beliau mempunyai darah India! Wah wah, siapa yang asobiyah sebenarnya ni?

Namun begitu, lantak lah dia orang nak ingat apa pun.Yang penting Allah tahu. tetapi ini juga berkaitan dengan maruah saya. Jadi saya berhak untuk mempertahankannya. kepada komentar yang mengatakan bahawa saya tidak sepatutnya bising pasal penghinaan keturunan saya, sila pergi check kembali bagaimana responses daripada Imam-Imam Ahlulbait yang menjawab kembali apabila keturunan mereka di lecehkan oleh orang lain!hatta seorang India mahupun Cina berhak mempertahankan keturunannya jika dilekehkan, inikan kita pula seorang Muslim?! saya langsung tidak menyentuh isu keturunan mereka apabila berbicara, tetapi mengapa mesti mereka mengaitkan keturunan saya dan melecehkanya pula? Ini ke cara Islam penyokong PAs? Apabila mereka buat, halal, apabila orang lain buat Haram.????


Sekian sahaja daripada saya dan selepas ini saya tak mahu lagi tengok di blog saya komen2 yang mempunyai komen tidak membina tambah tambah pasal isu foolish yang nak dijadikan isu besar ataupun mengutuk keturunan sesiapa pun paham! Ya, saya ulang sekali lagi, isu isu 'foolish' yang tidak membina langsung!

5 comments:

KORBANDEMOKRASI said...

Saudara Aku,
Salam

AlhamduliLlah atas jawapan saudara yang adil dan bernas. Mereka ini telah jatuh taksub kepada Nik Abdul Aziz sehingga mencari-cari juga jalan yang bathil untuk menegakkan benang yang basah. Diputar-putarnya isu-isu yang tidak berkait semata-mata untuk menang berhujjah ibarat siloyar buruk.

Selagi mereka tidak kembali menerima yang benar sebagai benar dan yang salah tetap sebagai salah mereka akan dilanda fitnah oleh Allah subhana-hu-wata'ala.

Teruskan keteguhanmu saudaraku...

Salam,
TokPakir

Aku said...

Wasalam saudaraku tok pakir,

terima kasih atas kata kata semangat dan nasihat ikhlas saudara yang diberikan kpd saya .Saya amat menghargainya sekali.. Inshallah saya akan teruskan keteguhan ini selagi Allah menunjukkan keredhoaanNya melalui petunjukNya kepada kita semua yang mahu melihat dengan mata hati sebenar Inshallah.

bapak3 said...

Salam, Sdr Aku,

Saya rasa jawapan yang telah diberi agak complete. Terpulanglah kpd si komentar tu untuk memikirkannya. Dari apa si komentar tu berkata, samada dia sendiri tidak mengetahui sepenuhnya sejarah nasab ahlul bait, dan juga sejarah dimana imam2 dan tokoh2 ahlul bait yang sering menerima persecution. Semoga Allah membuka akal fikirannya, Insya'Allah.

Aku said...

salam saudaraku bapak3

terima kasih kerana sudi melawat blog saya. benar..saya pun berharap begitu buat komentar tersebut. jgn terlampau taksub sampai nak putar belitkan isu yg sepatutunya diketengahkan. bukan mula membawa benda2 tak masuk akal untuk dihujahkan sekaligus memfitnah jurai keturunan syed dengan mengaitkan abu lahab sebagai syed juga..

A Muslim said...

Assalaam muAlaikum,

"Film 786'' is a movie that Holland has made in which our beloved prophet(S.A.W.W), is made fun of.

60 million Muslims can destroy the economy of Holland by taking less than 5 minutes to forward this message so that we can answer Allah Subhana Wa Tala when He asks us what actions did you take when His most beloved (S.A.W..W) was made fun of?

Denmark is Loosing.

Please don't let this mail stop in your pc.
___________

Great News

Hope you all know about the Denmark newspaper who made fun of our Holy Prophet PBUH and till now they do not regret... let us make them regret for good.....

The Danish Ambassador, Prime Minister and Denmark National Channel; all are trying to do something just to stop the boycott by Muslims since last month through which their losses have reached 4 billion Euro. If we continue to boycott Denmark products 7 months more it could reach around 80 billion Euro's loss.

Believers do not let this message stop in your PC. Please forward this text to as many Muslims as possible ...

Can't u spare 15 minutes in order to spread this message among Muslims ...

ASAP?

REMEMBER THE PROPHET (SAW) MIGHT ASK YOU ON THE DAY OF JUDGMENT,' WHAT DID YOU DO WHEN THEY MADE FUN OF ME? HOW DID YOU DEFEND ME?'

Boycott the following:*

7-up drink, LEGO, Cadbury chocolates, Hall Chewing gums or any product with barcode no. starting with 57*.

Please convince all Muslims to circulate this to Muslim ummah to ban Danish made products.