Memerhati,mempelajari dan menghayati...

PERINGATAN BUAT SEMUA

MAAF JIKA SESIAPA YANG MENDAPATI ADA KOMEN MENGGUNAKAN BLOG SAYA DAN BERUNSURKAN FITNAH SERTA ADU DOMBA ATAU CARUTAN DENGAN BERTUJUAN UNTUK MELAGA-LAGAKAN SAYA DENGAN BLOGGER LAIN.DEMI ALLAH DAN RASUL TERCINTA MEREKA ITU IALAH API FITNAH YANG SENGAJA MAHU MENCEMARKAN NAMA ORANG LAIN.

Dan fitnah itu lebih besar bahayanya daripada pembunuhannya. (Surah al-Baqarah, ayat 191)


Sabda Rasulullah SAW bermaksud: Tidak masuk syurga orang yang suka menyebarkan fitnah. (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

Firman Allah bermaksud: Wahai orang yang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara tidak diingini, dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan. (Surah al-Hujurat, ayat 6)


Saturday, March 7, 2009

Rakus memperjuangkan nasib diri sendiri sehingga menindas saudara seagama dan sebangsa sendiri..

Bismillah

Assalamualaikum,

Di mana letaknya kesedaran para cerdik pandai bahasa tentang kebutaan diri mereka? Mereka adalah pencinta bahasa namun,tidak pandai pula menilai nilai bahasa bagi sesuatu Ilmu.

Kenapa rakus memperjuangkan sesuatu yang di lihat boleh menjahanamkan rakyat ? Sudah tahu musuh dalam selimut sedang menjalankan operasi tetapi diri yang menjunjung keegoan membunuh banyak pengetahuan yang tidak di ketahui.

Apakah seseorang yang mengaku mencintai manusia-manusia mulia kerana iman dan ilmu yang tinggi di sisi Allah sudah bertanya kepada Allah, adakah Engkau redha dengan apa yang hamba lakukan ya Allah?apa yang sebenar patut hamba-mu perjuangkan di saat genting bila mana saudara-saudara-ku lemas dalam nodaan dosa dan kehancuran menghampiri mereka?

Apakah tidak di anggap bahawa setiap atur dan langkah perlu ada izin dan redha Allah walaupun untuk mengcungkil gigi?

Aku penat mendampingi manusia ego kerana ianya juga akan menambahkan ego ku.

Apakah cukup dengan memperjuangkan bahasa tetapi iman anak2 bangsa terus di jual di tangan orang2 yang membenci kepada jalan Allah dengan sepenuh hati dan kalam?

Apalah bahasa tanpa ilmu dan tidak kesampaian penyebaran ilmu tanpa bahasa. Adakah bahasa yang mencipta ilmu atau ilmu yang mencipta bahasa?

Di mana keikhlasan di kalangan yang berhimpun untuk menentang penggunaan bahasa Inggeris untuk Matematik dan Sains ketika di satu pihak cuba membela Melayu Islam, di katakan menjalankan assabiyyah dan apabila isu ini timbul dengan tiba-tiba sahaja mereka semua menjadi Melayu kembali ???

Adakah RasulAllah(saw) membenarkan fitnah dan penipuan di dalam berpolitik atau adalah kemestian menegak apa yang benar dan menolak apa yang salah tanpa kompromi dalam keadaan apa sekali pun?

Di mana letaknya maruah orang yang menyatakan bahawa al-juburi adalah al-juburi, kemudian mereka bersatu demi kuasa yang di idamkan?

Di mana hukum hudud yang selama ini di perjuangkan..dan apabila singa tua mengaum keras menentang perlaksanaan hukum hudud,mereka tunduk dan takut pada singa tua yang sudah lumpuh?

Kenapa islam di cemari sebegini rupa? Si jahil tidak di ajar menjadi cerdik bahkan di injak-injak sehingga kegelapan menyelubungi dunia tanpa cahaya keperihatinan dan kasih sayang untuk mengajak mereka ke jalan orang2 yang bijak sana?Apakah ini yang di tinggalkan RasulAllah(saw)?

Membersihkan diri sendiri dengan ego dan kesombongan walhal Allah-lah yang membersihkan sesiapa yang di kehendaki!

Aku sudah penat!! Penat dengan kerenah si bodoh yang berlagak pandai dan si pandai yang bertindak bodoh!

Agama di kotori dan bangsa di jahanamkan!

0 comments: