Memerhati,mempelajari dan menghayati...

PERINGATAN BUAT SEMUA

MAAF JIKA SESIAPA YANG MENDAPATI ADA KOMEN MENGGUNAKAN BLOG SAYA DAN BERUNSURKAN FITNAH SERTA ADU DOMBA ATAU CARUTAN DENGAN BERTUJUAN UNTUK MELAGA-LAGAKAN SAYA DENGAN BLOGGER LAIN.DEMI ALLAH DAN RASUL TERCINTA MEREKA ITU IALAH API FITNAH YANG SENGAJA MAHU MENCEMARKAN NAMA ORANG LAIN.

Dan fitnah itu lebih besar bahayanya daripada pembunuhannya. (Surah al-Baqarah, ayat 191)


Sabda Rasulullah SAW bermaksud: Tidak masuk syurga orang yang suka menyebarkan fitnah. (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

Firman Allah bermaksud: Wahai orang yang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara tidak diingini, dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan. (Surah al-Hujurat, ayat 6)


Sunday, March 1, 2009

Hmm Lagilah aku percaya yang Anwar Ibrahim ialah seorang Pejuang Islam Liberal

Bismillah

Assalamualaikum

Baru2 ini aku ada berbual dengan sahabat aku yang berada di Amerika. Dia adalah revert muslim. Dia memeluk Islam ketika berumur 17 tahun. Yang paling menarik sekali adalah pada mulanya dia masuk islam dengan memegang madhzhab sunni kemudian dia bertukar kepada shia.( biap pi lah kat dia.janji dia Islam)

Aku bertanya apa sebab dia bertukar madhzhab? Dia memberitahu aku yang dia mendapati melalui research yang dia lakukan tentang beberapa logika Quran dan hadith yang di pertahan oleh muslim shia pada fikiran dia... Dia juga bertaqlid kepada Ayatollah Sayyid Hussein Fadhlallah iaitu "Spiritual leader of Hezbollah". Aku ingin menulis sedikit tentang Ayatollah Fadhlullah melalui cerita-cerita yang menarik mengenai ulama shia ini.Apa yang aku dengar,dia adalah ulama shia yang mempunyai banyak kontrovesi berbanding ulama-ulama shia lain. Dia mempunyai pandangan yang berbeda sehingga terkadang ada ulama-ulama yang totok shia menganggapnya sebagai "dhal" i.e sesat dari shia totok.
Sebagai contoh, pertikaiannya mengenai cerita Fadak yang di akui oleh sunni dan shia akan kejadian itu. Apa yang di pertikaikan olehnya adalah kesahihan jalan cerita peristiwa Fadak. Kedua-dua madhzhab tidak mempertikaikan tentang kewujudan peristiwa itu namun pertikaian berlaku lebih kurang mengenai jalan cerita yang mungkin di tokok tambah sehingga membolehkan sesetengah pihak menghina para-para Sahabat Rasulallah(saw) dan juga penghinaan kepada Sayidina Ali(kw) sendiri yang jika kita baca dari sumber shia, Sayidina Ali(kw) seolah-olah kelihatan seperti seorang yang bacul kerana tidak mempertahankan isterinya iaitu Sayyidah Fatimah bint RasulALlah(saw) yang di zalimi oleh sesetengah pihak di zaman tersebut(nauthubillah min thalik). Kerana pertikaian inilah, Ayatollah Fadhlallah telah di panggil oleh ulama-ulama besar shia untuk menerangkan kenyataannya tentang keraguan beliau tentang kejadian fadak. Setelah di terangkan oleh beliau, barulah mereka faham tentang logika yang dia cuba dinyatakan. Totok shia naik angin dengan kenyataan beliau dan ada yang mela'nat beliau juga. Selain itu, beliau amat menghormati ulama2 sunni sehingga ulama2 sunni juga amat menghormati beliau. Kejayaan beliau dalam menyatupadukan Ummah di Lebanon amat menarik sekali. Beliau telah mengeluarkan fatwa bahawa adalah haram mela'nat sahabat. Dan itu juga di nyatakan oleh pemimpin tertinggi Iran Ayatollah Ali khamenie dalam khutbah jumaat tidak berapa lama dulu malahan ancaman hukum bunuh terhadap sesiapa yang menghina isteri RasulAllah(saw) . Cuba-cubalah lah pegi dekat orang yang 'bertaqlid' dengan Ayatollah Fadhlallah ini, mesti anda temukan cinta pada kesatuan ummah amat membara di dalam hati mereka(apa yang aku dapati setelah berkawan dengan mereka,Walaupun aku ini Sunni, tapi dilayan baik oleh mereka ini dan menghormati pendirian aku sebagai seorang Sunni mengenai sahabat nabi junjungan Kita MUhammad SAW))

Selain itu, Ayatollah Fadhlallah banyak kali juga menggunakan contoh kebaikkan para sahabat bagi menerangkan sesuatu di dalam ucapannya. Imbuhan seperti itu telah membuat rakyat Lebanon bersatu padu dalam menentang zionist.

Okeh,cukup setakat itu tentang Ayatollah Fadhlallah,kembali kepada perbincangan aku dan kawan aku. Dalam perbincangan tersebut kawan aku ada menyatakan tentang sejarah Imam Khomeinie dan seorang yang dahulunya sepatut menjadi pemimpin tertinggi selepas beliau iaitu Montazeri. Dia di kenali sebagai successor Imam Khomeini namun segalanya telah bertukar apabila Montazeri telah menyerahkan dirinya kepada liberalism. Ha!! Ingat Liberalism Ingat AnWar si mat jenin!

Ironinya , Montazeri ini juga adalah penentang fatwa Imam khomeini mengenai Salman Rushdie dan buku terla'natnya. Beliau juga menentang pembunuhan Mehdi hashemi iaitu bukan sahaja bekerja sebagai penggerakislam liberalism malah mempunyai hubungan rapat dengan USA dan juga seorang pembunuh.Dia belajar sehingga menjadi Hujjatul Islam namun apabila di lihat pada penampilan. Boleh nampak kesetanannya. Montazeri telah di buang "title"nya sebagai Ayatollah...dan telah banyak kali timbulkan kontrovesi hingga ke hari ini. Dia juga amat di sokong oleh Amerika!!!!!!! Macam Anwar yang gila kuasa tu!!!Dan Penyokong Montazeri ini tetap memanggilnya Ayatollah walaupun 'title' itu telah di tarik balik oleh pemimpin revolusi Iran!!!
beginilah yang dapat kita saksikan bahawa orang-orang Islam liberal ni bersatu dalam pendapat mereka tapi orang-orang Islam sendiri berbunuhan jhanya kerana pendapat tak sama. ishk ishk ishk..betapa bodohnya kita!!

Mereka2 yang membenci perjalanan sebenar Islam dan mempunyai hubungan baik dengan Amerika amatlah menyokong Montazeri. Mereka2 ini merupakan penyakit2 yang wujud dalam kerajaan revolusi Iran yang di upah Amerika untuk menjatuhkan kerajaan revolusi. Fitnah juga merupakan senjata utama bagi mereka untuk menjatuhkan kekuatan revolusi Iran. Llihatlah bagaimana situasi ini dapat di kaitkan dengan Mat jenin Perdana menteri Anwar dan PAS yang tak sedar diri di pergunakan mahkluk liberal untuk meliberalkan mereka dan menjerumuskan mereka ke kancah setan? Ulama digunakan untuk memutarbelitkan keadaan dan menutup kebenaran islam dan menghapus iman umat Islam. Ataupun Ulama di 'brainwashed' untuk menjadi mesin pembunuh iman sebenar ummat Islam!

Apa barang buat perbincangan Islam dengan Madeline Jewsbright(kawan aku panggil yang Madeline macam tu sepatutnya Madeline AlBright) walhal dialah yang terlibat dalam pembunuhan orang-orang Islam di Afghanistan etc. Kenapa perlu Amerika di angkat macam dia oranglah yang menjalankan hukum Allah sepenuhnya di negara mereka padahal mereka lah sumber kekacauan di dunia sekarang?Apa kejadah setan2 seperti Anwar dan "idolanya" Amerika cuba lakukan?
Selain itu,penyokong-penyokong liberal di Iran juga sering membuat kacau dan mempunyai masalah etika yang kronik. Kemudian, apabila sesi buat kacau berjalan lancar, mereka akan tangkap gambar di mana polis sedang menahan mereka dari naik gila dan sebar gambar-gambar di internet untuk memfitnah kerajaan revolusi Iran sebagai kejam dan zalim.

Fuh..bila aku tahu tentang benda ni..makin terserlahlah keanggunan Anwar dalam menjahanamkan lagi kondisi ummat yang sedia rapuh dengan liberalism.

Nak tahu sindrom liberalismini apa?

-Cinta pada Amerika tahap gaban.
-Amerika dianggap layak membincangkan mengenai idea Islami.
-Fatwa Imam Khomeni terhadap Salman Rushdie tak betul.
-Bebas bersuara walaupun suara itu menghina RasulAllah(saw)
-Kerajaan "rakyat"(ahah ini ada special punya kes kalau anda pandai menilai)
-Undang Islam tak boleh di terima pakai ke atas semua orang islam..ikut "keikhlasan" untuk buat semua tu. Sebagai contoh tudung di mana ramai wanita Malaysia telah tertipu bahawa pemakaian tudung di anggap boleh pakai kalau ikhlas kalau tak ikhlas tak payah pakai walhal ianya wajib mcm sembahyang.(baik punya isu boleh di ketengahkan dalam posting yang akan datang inshaAllah)
-Cakap banyak tapi isinya fitnah dan pembohongan.(Anwar punya kerja)

Ada lagi ka??
Yang di atas tu semua adalah kod-kod yang penting untuk mengenal sama ada seseorang itu liberal atau tidak.

Dalam keluarga jauh akulah, ada manusia liberal jugak. Rasa macam nak bagi 'tampaq' sepapan tapi apa kan daya aku hanya orang muda dan kita tak boleh agresif dan ganas kalau nak jadi seorang Islam yang benar benar hendak berusaha jadi seorang mu'min(Jauh lagi perjalanan aku nak sampai title mumin ini.Inshallah, sama - sama kita berdoa kepadaAllah untuk golongkan kita dalam golongan mu'min). Dia cakap..." apa pun naik tak apa, DAP sekali pun tak pa janji jangan UMNO"
Benci sungguh puak ini kepada UMno sampai sanggup 'gadaikan' kedaulatan Islam di bumi Malaysia.


Bodohkah kita? Orang jahat bersatu dalam kod kejahatan mereka tetapi kita bertelagah dalam kod kebaikkan? Huh?

tepuk dada tanya selera.

Jadi rakyat yang beriman dan berilmu.Sebab esok di hari pengadilan Allah akan tengok pemimpin kita siapa. Kalau pemimpin kita firaun kita masuk nereka sekali dengan firaun. Kalau pemimpin kita RasulAllah(saw), kita akan bersama tubuh dan jiwa yang mulia di dalam syurga.Yang penting CINTA yang ikhlas dan sepenuh jiwa dalam sesuatu yang ma'ruf perlu ada di jiwa dan sanubari kita

dengan doa untuk semua,
Aku 313 ;)

0 comments: