Memerhati,mempelajari dan menghayati...

PERINGATAN BUAT SEMUA

MAAF JIKA SESIAPA YANG MENDAPATI ADA KOMEN MENGGUNAKAN BLOG SAYA DAN BERUNSURKAN FITNAH SERTA ADU DOMBA ATAU CARUTAN DENGAN BERTUJUAN UNTUK MELAGA-LAGAKAN SAYA DENGAN BLOGGER LAIN.DEMI ALLAH DAN RASUL TERCINTA MEREKA ITU IALAH API FITNAH YANG SENGAJA MAHU MENCEMARKAN NAMA ORANG LAIN.

Dan fitnah itu lebih besar bahayanya daripada pembunuhannya. (Surah al-Baqarah, ayat 191)


Sabda Rasulullah SAW bermaksud: Tidak masuk syurga orang yang suka menyebarkan fitnah. (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

Firman Allah bermaksud: Wahai orang yang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara tidak diingini, dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan. (Surah al-Hujurat, ayat 6)


Monday, April 6, 2009

Surat UMNO BAHAGIAN BUKIT GANTANG-kononnya bukti UMNO guna politik Wang???




Bismillah

Assalamualaikum


Surat di atas dijadikan puak pembangkang kononnya Umno sedang menggunakan politik wang dalam kempen mereka di Bukit Gantang.Tetapi hakikatnya ini ialah satu fitnah. Mengapa?

Cuba lihat tulisan jawi tentang pertubuhan kebangsaan melayu bersatu. Ejaan pun salah dari segi penggunaan ejaan jawi yang digunakan oleh pihak UMNO . Ejaan sebenar yang selalu digunakan ialah(diambil dari web pemuda) ;




Nampak sangat surat UMNO ni dihasilkan bagi tujuan untuk memfitnah.


sumber: mykmu

6 comments:

umnokurap said...

Aloo bodo, lu ketinggalan keretapi le, isu ni nak dpt tarik 300 pengundi tau, bodoh mcm baghal.

Aku said...

salam,

hmmm berdasarkan lidah dan tutur kata orang di atas.. sah bukan pengikut parti pas tulen.. nampak sangat pkr tulen.

sebab saya percaya orang orang pas tulen mereka tahu apa itu adab dan akhlaq di mana mana sahaja.

alhamdullilah sebab panggil saya 'bodoh'

Mussolini said...

http://merepeklabi.blogspot.com/

ONE said...

salam,

sekali lg PR berbohong, dahulu bg memperdaya rakyat perak mereka telah menghantar surat kononnya utk menawarkan rasuah/ganjaran kpd orang umno utk memilih umno pd PRU 12 sedangkan umno x penah pon bwat begitu..

kini mereka menghantar pula surat jemputan yg kononnya dr umno yg menyelitkan pelbagai acara yg korup pd majlis umno walhal cumalah pembohongan semata-mata..malahan dahulu di pahang dr kalangan mereka ini telah meletakkan kain pelekat berisi wang rm50 di peti surat kawasan perumahan sekali lg utk menconteng arang pd umno..

dan terbaru taktik kotor ini berterusan sebagaimana pendedahan saudara..masyaallah mereka ini nmpknya sanggup melakukan apa sahaja demi pangkat dan kuasa..semoga allah menyelamatkan malaysia..

insyaallah..

Aku said...

wsalam saudara ONE,

itulah..tak habis habis dengan kerja memfitnah..

ada juga orang menyebar gambar nizar bergambar dengan wanita yang berpakaian tak senonoh..kemudian gambar yang sama digantikan dengan muka ismail sufian..bila ditanya, dikatakan pasti agenda UMNO.benda yang fitnah UMNO pun mereka cakap agenda UMNO.benda yang fitnah pembangkang pun mereka akan kata agenda UMNO.

renti-rentikanlah perang sesama saudara.. tak elok..kita yang rugi..dan yang untung si kafir juga..

ada tengok orang cina turun ramai ramai lawan sama orang india? atau orang cina mca turun ramai ramai lawan sama cina DAP?

melayu juga yang tertipu..

Tentera Fisabilillah said...

Salam....