Memerhati,mempelajari dan menghayati...

PERINGATAN BUAT SEMUA

MAAF JIKA SESIAPA YANG MENDAPATI ADA KOMEN MENGGUNAKAN BLOG SAYA DAN BERUNSURKAN FITNAH SERTA ADU DOMBA ATAU CARUTAN DENGAN BERTUJUAN UNTUK MELAGA-LAGAKAN SAYA DENGAN BLOGGER LAIN.DEMI ALLAH DAN RASUL TERCINTA MEREKA ITU IALAH API FITNAH YANG SENGAJA MAHU MENCEMARKAN NAMA ORANG LAIN.

Dan fitnah itu lebih besar bahayanya daripada pembunuhannya. (Surah al-Baqarah, ayat 191)


Sabda Rasulullah SAW bermaksud: Tidak masuk syurga orang yang suka menyebarkan fitnah. (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

Firman Allah bermaksud: Wahai orang yang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara tidak diingini, dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan. (Surah al-Hujurat, ayat 6)


Friday, February 27, 2009

Adakah Majoriti Orang Kristian Kini terima kalima "Allah" ?

Bismillah

Assalamualaikum


Persoalannya kenapa Orang-orang Kristian di sini beriya-iya nak guna kalimah Allah? Adakah mereka benar benar tulus atau ada udang di sebalik batu?

Mari kita tengok dahulu apa pendapat orang-orang Kristian di luar negara sana mengenai kalimah Allah.Berikut ialah link-link website Kristianiti yang menentang idea Allah itu wujud di dalam Bible sebenar.

http://www.bible.ca/islam/islam-bible-allah.htm

http://www.answering-islam.org/Shamoun/god.htm

http://www.bethmessiah.com/david.htm

http://www.kingmessiahproject.com/is_allah_not_God.html


http://www.thepeopleofthebook.org/Allah-question.html

Semua link ini menerangkan bahawa Allah bukanlah Tuhan Kristian dan bukan Tuhan Bible.

Lihatlah saudara saudara Islam sekelian! Mereka ini hanyalah ingin menggunakan kalimah Allah sebagai titi untuk "project Missionary" mereka dengan jayanya walaupun bertentangan dengan fahaman mereka! Sunnguh licik dan Penipu! Mereka hanya ingin memurtadkan lebih ramai lagi anak-anak muda islam kita di Malaysia.

Mula mula masukkan faham islam Liberal.Lepas itu, anak anak Islam yang mana hendak tukar agama pun jangan dikesahkan! Kononnya itu hak kebebasan masing-masing!!!! Apa nak jadi dengan Malaysia ini? Mahukah kita menjadi seperti negara jiran itu di mana setiap masa telah dihantar bala dan bencana kerana mereka lalai dan mencampurkan adukkan agama Islam dengan yang lain?Dan juga mereka telah menyama tarafkan agama Islam dengan agama lain???


Wahai orang-orang yang berniat busuk! Jika kamu benar benar ingin menggunakan kalimah Allah, dengan itu kamu haruslah menerima Allah lah satu-satunya Tuhan yang harus disembah, Dia tidak beristeri , Dia tidak beranak atau diperanakkan, Tiada sesiapa pun yang boleh disamakan denganNya, Isa Ibn maryam ialah hamba dan pembawa wahyu kepada kaum bani Israel, dan Muhammad itu adalah penutup segala Rasul dan pembawa rahmat sekelian alam dan Islamlah agama yang benar di sisi Allah!!!!

Jika Tidak, ternyata kamu semua memang busuk dan berniat untuk rosakkan akidah umat Islam kerana agama yang kamu anuti sekarang ini tidak menerima Allah sebagai Tuhan Bible bahkan mereka mengatakan Tuhan sebenar Bible ialah YAHWEH dan Allah yang digunakan orang Arab Christian hanyalah 'title' semata-mata' kerana diambil dari kata akar bahasa Semeticnya "ILAH" dan kamu di sini bukan berlidah Arab pun! Sekurang-kurangnya gunalah lidah Yahudi.Itu baru kena dengan bible kamu sekalian...

dan untuk pengetahuan kamu semua, ini salah satu komen dari penganut kristian yang memberi komen mengenai penggunaan Allah oleh orang Kristian di dalam link ini;

The use of the word “Allah” by a Christian depends on the context. In the English speaking world, North America, Europe, Australia, it probably would be inappropriate because of the theological baggage imposed on the word. However, in the Arabic language “Allah” is the word meaning “God.” And we must remember that in Palestine, Pakistan, Iraq, Iran, Syria, Turkey, Egypt, Afghanistan, and other Arabic speaking countries, there are Christians and Jews, in some quite a large minority. When they pray or read scripture in Arabic they use the word “Allah” the same way as we use the word “God” in English.

Just as a Muslim believes that “God has no Son,” an Arabic speaking Jew believes in the Allah of Abraham, Isaac, and Israel, and an Arabic speaking Christian understands that Allah does indeed have a Son, Jesus.

So again, it is the context. As I am a native English speaker, I pray to God the Father, God the Son, and God the Holy Spirit. If I were a native German speaker I would pray to Gott. If I were a native Arabic speaker I would, of course pray to Allah.


Dan kamu semua berlidah Cina, India, Bumiputra etc.. Jadi guna sajalah lidah sendiri sebab Yahweh ialah nama Tuhan Bible Kamu dan Allah bukan 'title' untuk Muslim seperti kamu tetapi Allah ialah Tuhan yang Satu dan layak disembah dan tidak mempunyai anak!!

2 comments:

PAPA GOMO said...

SALAM BRO...
NI SEMUA ANGKARA ANWAR AL-JUBURI...
LAHKHANAT ANWAR AL JUBURI NI...

SALAM BRO...

Aku said...

wsalam,

ya betul tu Gomo.. ni semua memang punca dari si anwar pengkhianat agama dan bangsa tu.. sebelum ini mana lah mereka ada berani tapi lani dah sampai ke peringkat berani "tunding kepala" orang Islam di malaysia.