Memerhati,mempelajari dan menghayati...

PERINGATAN BUAT SEMUA

MAAF JIKA SESIAPA YANG MENDAPATI ADA KOMEN MENGGUNAKAN BLOG SAYA DAN BERUNSURKAN FITNAH SERTA ADU DOMBA ATAU CARUTAN DENGAN BERTUJUAN UNTUK MELAGA-LAGAKAN SAYA DENGAN BLOGGER LAIN.DEMI ALLAH DAN RASUL TERCINTA MEREKA ITU IALAH API FITNAH YANG SENGAJA MAHU MENCEMARKAN NAMA ORANG LAIN.

Dan fitnah itu lebih besar bahayanya daripada pembunuhannya. (Surah al-Baqarah, ayat 191)


Sabda Rasulullah SAW bermaksud: Tidak masuk syurga orang yang suka menyebarkan fitnah. (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

Firman Allah bermaksud: Wahai orang yang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara tidak diingini, dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan. (Surah al-Hujurat, ayat 6)


Thursday, February 12, 2009

Supporting Saiful Bukhari


Bismillah

Assalamualaikum

Di sebabkan Anwar lari dari perbicaraannya dan nampak sangat sang hakim tidak memperdulikan Saiful Bukhari. Maka aku lancarkan Kempen "Supporting Saiful Bukhari" demi memberi semangat pada beliau supaya bersabar.

Anwar aku ragui di atas sebab dia tidak bersumpah mubahalah seperti Saiful.

Jadi sesiapa yang bersimpati dengan Saiful..boleh lah meletakkan banner sebagai support untuk Saiful yang telah lama menanti dirinya di bela.



wa Allahu a3lam

2 comments:

Anonymous said...

Tak hingin aku sokong ko... wakaka

Aku said...

salam anon,

terima kasih atas ketawa ko itu..harap harap nanti di akhirat ko dapat ketawa macam itu juga ye inshallah..