Memerhati,mempelajari dan menghayati...

PERINGATAN BUAT SEMUA

MAAF JIKA SESIAPA YANG MENDAPATI ADA KOMEN MENGGUNAKAN BLOG SAYA DAN BERUNSURKAN FITNAH SERTA ADU DOMBA ATAU CARUTAN DENGAN BERTUJUAN UNTUK MELAGA-LAGAKAN SAYA DENGAN BLOGGER LAIN.DEMI ALLAH DAN RASUL TERCINTA MEREKA ITU IALAH API FITNAH YANG SENGAJA MAHU MENCEMARKAN NAMA ORANG LAIN.

Dan fitnah itu lebih besar bahayanya daripada pembunuhannya. (Surah al-Baqarah, ayat 191)


Sabda Rasulullah SAW bermaksud: Tidak masuk syurga orang yang suka menyebarkan fitnah. (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

Firman Allah bermaksud: Wahai orang yang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara tidak diingini, dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan. (Surah al-Hujurat, ayat 6)


Wednesday, February 18, 2009

Al-kisah..lagiiiii

Bismillah

Assalamualikum...

Al kisah..tesebut lah kisah..sang jenin dan kroninya beramai-ramai membuat scandal....

Si Jenin sedang menghadapi masalah ..scandal konco-konconya..yang serupa dengannya.
Minat mereka terhadap salah laku moral dan etika "tut" sangatlah terserlah. Seperti kata pepatah,
Bapak borek anak rintik. Bapa adalah pemimpin dan anak akan mengikutinya.
Bapa PKr menghadapi penyakit darah Moral value yang sangat rendah dan penyakit mulut muncung yang
cakap suka pusing2 macam gasing tidak ada paku. Bagaimana dia jadi pemimpin nie???

Si jenin Perdana Menteri salahkan BN di atas scandal yang terjadi? dan si dia yang perasan bagus mengadu pada Sultan kerana nak ambil "muka" takut dia tak jadi Mb Selangor lagi.

Aku simpati pada Eli.....dan aku tak kisah walau apa pun yang dia buat kerana..dia bukan MUSLIMAH. Yang aku kisah orang2 muslim.

Hairan ya, kenapa perlu Eli berasa malu kalau dalam masyarakatnya perkara sebegitu tidak berdosa?? Maknanya ianya melanggar etika moral value yang mengangkat manusia ke atas puncak kemuliaan.

Aku ucapkan terima kasih pada Saiful kerana sumpah mubahalahnya yang telah membuat orang2 seperti aku tahu jalan yang mana harus di ikut dan pemimpin yang seperti apa harus aku jauhi dengan izin Allah.

wa Allahu a3lam

0 comments: