Memerhati,mempelajari dan menghayati...

PERINGATAN BUAT SEMUA

MAAF JIKA SESIAPA YANG MENDAPATI ADA KOMEN MENGGUNAKAN BLOG SAYA DAN BERUNSURKAN FITNAH SERTA ADU DOMBA ATAU CARUTAN DENGAN BERTUJUAN UNTUK MELAGA-LAGAKAN SAYA DENGAN BLOGGER LAIN.DEMI ALLAH DAN RASUL TERCINTA MEREKA ITU IALAH API FITNAH YANG SENGAJA MAHU MENCEMARKAN NAMA ORANG LAIN.

Dan fitnah itu lebih besar bahayanya daripada pembunuhannya. (Surah al-Baqarah, ayat 191)


Sabda Rasulullah SAW bermaksud: Tidak masuk syurga orang yang suka menyebarkan fitnah. (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

Firman Allah bermaksud: Wahai orang yang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara tidak diingini, dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan. (Surah al-Hujurat, ayat 6)


Thursday, February 12, 2009

Karpal Dan Anwar

Bismillah

Assalamualaikum..

Cukup hebat permainan karpal dan ANwar.

Karpal singa lumpuh tanpa taring memang bijak dalam perkara biadap dengan Sultan.
Dari dahulu lagi dia berangan-angan untuk menumbangkan kerajaan Melayu. Bermula dari datuknya tak silap aku dan dia terus memperjuangkan salah laku kepada Sultan dengan bangganya. Patutkah tuan tanah Malaysia memberi keistimewaan pada lintah pendatang seperti Karpal?Berapa ramai lagikah orang yang datuk neneknya "pendatang" mempunyai ideologi seperti Karpal?

Karpal memang seorang penipu kerana peguam sepertinya mesti menipu untuk menang.
Lihat saja bagaimana dia berkata bahawa perlembagaan yang melantik Raja dan siapa pula yang melantik "perlembagaan" sebagai "perlembagaan".?

Karpal berani bersuara kurang ajar kepada Sultan kerana Anwar ada bersamanya.

Al-kisah mat jenin yang sedang berangan menjadi Perdana Menteri di dalam blognya bertelagah dan membelasah singa lumpuh itu. Bersama ularnya Lim Kit Siang, kononya sedang menyiang singa tua itu. Namun itulah yang mereka sedang mainkan untuk menarik lebih ramai penyokong bukan Melayu dan mengukuhkan penyokong Melayu-Pas.

Kami, orang dari sama negeri dan daerah tahu siapa Lim dan Karpal.

Berbalik kepada mat jenin Perdana Menteri. Sebelum ini, mat jenin pernah menyatakan supaya kuasa Sultan di kembalikan. Namun apabila Sultan berkuasa dia menghasut pengikut-pengikutnya supaya menentang Sultan. Dia membaling batu kemudian menyembunyikan tangan. Nizar yang kurang arif menjadik puppet yang rosak. Dan pengikut bendera hijau pula terjebak dalam aktiviti baring dan relaks bersama lembu-lembu yang suka relaks dan baring di jalan tanpa mempedulikan keselamatan dan tata susila serta adab sebagai orang yang beriman. Rupa-rupanya Mat jenin punyai tiga watak. Watak-wataknya tak ubah seperti kawan karibnya si ular dan singa lumpuh tanpa taring.
Demi melarikan diri dari perbicaraan kes kaum Lut dan dirinya, mat jenin pun berpura-pura sibuk di Perak.

hai mat jenin,sampai bila kau nak berangan ni?Kau tidak akan menongkat langit oh Jenin.

Dan mat jenin Perdana Menteri juga berkata, Kerajaan menuduh partinya yang suka buat acara lompat katak. Namun 16 september 2008 menjadi saksi bagaimana manusia yang "penuh maruah diri" telah pergi ke Taiwan untuk mencari katak2 yang di puja. Namun pujaan hati telah melarikan diri dan kekal bersama "kekasih" mereka.


wa Allahu a3lam.

0 comments: