Memerhati,mempelajari dan menghayati...

PERINGATAN BUAT SEMUA

MAAF JIKA SESIAPA YANG MENDAPATI ADA KOMEN MENGGUNAKAN BLOG SAYA DAN BERUNSURKAN FITNAH SERTA ADU DOMBA ATAU CARUTAN DENGAN BERTUJUAN UNTUK MELAGA-LAGAKAN SAYA DENGAN BLOGGER LAIN.DEMI ALLAH DAN RASUL TERCINTA MEREKA ITU IALAH API FITNAH YANG SENGAJA MAHU MENCEMARKAN NAMA ORANG LAIN.

Dan fitnah itu lebih besar bahayanya daripada pembunuhannya. (Surah al-Baqarah, ayat 191)


Sabda Rasulullah SAW bermaksud: Tidak masuk syurga orang yang suka menyebarkan fitnah. (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

Firman Allah bermaksud: Wahai orang yang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara tidak diingini, dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan. (Surah al-Hujurat, ayat 6)


Saturday, February 28, 2009

ALLAHU AKBAR!! ALLLAHU AKBAR!! ALLAHU AKBAR!! KELULUSAN PENGUNAAN kALIMAH ALLAH DITARIK BALIK

Kerajaan tarik balik kebenaran guna kalimah Allah: Syed Hamid


KOTA KINABALU: Kerajaan akan menarik balik pewartaan perintah yang membenarkan penggunaan kalimah "Allah" dalam penerbitan Herald-The Catholic Weekly kerana penggubalan peritah itu yang diwartakan pada 16 Februari lalu, silap.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Syed Hamid Albar, menegaskan akibat kesilapan itu, ia memberi gambaran seolah-olah kerajaan membenarkan penggunaan kalimah "Allah" dalam penerbitan itu sedangkan kementerian sudah membuat keputusan melarang perkataan itu digunakan dalam penerbitan berkenaan.

Sambil mengakui kesilapan yang dibuat kementerian itu ketika membuat perintah itu, Syed Hamid menjelaskan tiada pihak bukan Islam yang dibenarkan menggunakan kalimah Allah dalam penerbitan mereka.


http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Saturday/Mutakhir/20090228175113/Article

3 comments:

ONE said...

salam,

alhamdulillah semoga umat islam di malysia terus dirahmati allah dan kita akan terus bersatu padu..
saya telah mengikuti komen saudara di blog gomo dan saya amat menyanjungi pendapat2 saudara..

USD said...

Alhamdulilah...

Aku said...

wsalam,

Bro One:

saudara, Terima kasih kerana sudi melawat blog saya..: ) dan terima kasih juga kerana saudara dapat menerima pandangan saya yang tak seberapa itu diblog saudara Perak bangkit.hasrat saya hanyalah semoga Kita ummat Islam kembali bersatu dan hentilah dari pecahbelah yang hanya akan memudaratkan diri dan agama kita sendiri..Inshallah Ameen

Ustaz said:

Alhamdulillah dan terima kasih kerana sudi melawat blog saya : )